ZHBC: Google Ads 

Zhbc

Het optimaliseren van het Google Ads account

Het afgelopen jaar heeft onze SEA-Expert Dennis veel veranderingen toegepast in de Google Ads van ZHBC. Vorig jaar januari draaiden er drie verschillende campagnes: twee zoekcampagnes en één P-Max (Performance Max). Met deze campagnes werden er toentertijd 227 klikken gerealiseerd tegen een CPC (Cost per click) van €1,91.

Door het uitschakelen van de twee zoekcampagnes en deze te vervangen door een DSA (Dynamic Search Ads) campagne, die we nauwlettend hebben gevolgd en waarbij we de zoekwoorden zorgvuldig hebben gecontroleerd, hebben we de afgelopen zes maanden mooie resultaten behaald. De campagne had de maanden daarvoor vooral nodig om te leren waardoor het aantal klikken lager lag dan voorgaande maanden.

Vanaf augustus hebben we de volgende stijgingen gerealiseerd van het aantal klikken op de advertenties:
Van augustus naar september: 20,57 %
Van september naar oktober: 22,52%
Van oktober naar november: 32,31%
Van november naar december: 25,37 %

We hebben niet alleen een toename in het aantal klikken bereikt, maar ook de gemiddelde kosten per klik (CPC) succesvol verlaagd van €1,91 naar €0,55. Kortom, we hebben meer bereikt en minder kosten gemaakt.

Het is ons gelukt om de kosten per klik (CPC) te verlagen en een mooie maandelijkse groei te realiseren. Ons volgende doel is om het aantal conversies per maand te verhogen.

Werkzaamheden:
  • Opzetten DSA campagne
  • Optimaliseren op zoekwoorden
  • Combineren van DSA- en P Max Campagne
  • Resultaten

    Opzetten DSA campagne

    Een DSA-campagne (Dynamic Search Ads) in Google Ads genereert automatisch advertenties en zoekwoorddoelgroepen op basis van je websitecontent. Dit bespaart tijd, zorgt voor een brede dekking en vangt extra zoekverkeer op. Handig voor grote websites en e-commerce om snel relevante advertenties te tonen.

    Optimaliseren op zoekwoorden

    Het blijft wel belangrijk om de zoekwoorden van de DSA in de gaten te houden, omdat er soms minder relevante zoekwoorden tussen staan. Door het uitsluiten van deze zoekwoorden, focust de campagne zich op de relevantere zoekwoorden waardoor er betere resultaten worden gerealiseerd.

    Combineren van DSA- en P Max Campagne

    Doordat de beide campagnes van elkaar leren, geeft dit een boost aan beide campagnes. Hierdoor hebben we de klikken bijna verviervoudigt terwijl de CPC bijna nog maar een kwart is van wat het eerst was.

    Wil je meer weten over onze werkwijze? Maak een afspraak en wij vertellen je graag meer!

    Bekijk ook andere projecten!

    Websites

    NDRP Real Estate

    Online Marketing

    ZHBC: Google Ads

    Online Marketing

    Anamet Europe: marketeer op locatie

    Online Marketing

    Fonds slachtofferhulp

    Websites

    MKE Groep

    Websites

    ONL voor Ondernemers

    We hebben nog meer cases waar we ontzettend trots op zijn