Adverteren op Facebook

Dagelijks gebruiken miljoenen Nederlanders Facebook. Door de vele berichten die dagelijks geplaatst worden, worden posts van bedrijven maar aan een beperkt aantal volgers getoond. De inzet van advertenties op Facebook is daarom onmisbaar voor bedrijven. Een groot voordeel van adverteren op Facebook is dat je de juiste doelgroep kunt targeten aan de hand van o.a. demografische gegevens en interesses, waardoor je de doelgroep perfect kunt bereiken.

Google optimalisatie

Wat is adverteren op Facebook?

Eigenlijk is adverteren op Facebook het betaald plaatsen van content op het platform. Door het advertentieplatform van Facebook kun je advertenties in het persoonlijke nieuwsoverzicht van Facebookgebruikers laten verschijnen. Maar dat is niet het enige, je kunt er ook voor kiezen om de advertenties te tonen in bijvoorbeeld de Facebook Stories, het video-overzicht, de Marketplace en het groepenoverzicht. Deze advertentie stuurt je vervolgens door naar de website, de bedrijfspagina op Facebook of een speciaal ontwikkelde app. Ook kun je de doelgroep aanmoedigen op het versturen van een bericht in de Facebook Messenger. 

SocialLane helpt bij jouw Facebookstrategie

Wil jij adverteren via Facebook meenemen in de marketingstrategie? SocialLane is dé partner.

Overzicht soorten Facebook-advertenties

De basis voor iedere Facebookcampagne is het kiezen van de juiste campagnedoelstelling.

Er zijn drie hoofdcategorieën: bekendheid, overweging en conversie.
Aan de hand van deze doelstellingen zijn er diverse templates voor de campagnes.

We lichten er enkele uit:

Facebook Ad Bb
Facebook 3324207 960 720

Overzicht soorten Facebook-advertenties

Bekendheid

Conversie

Overweging

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

 

Advertentie voor paginalikes

Facebook heeft een uitgebreid advertentiesysteem waarmee je vrij gemakkelijk en snel nieuwe fans en klanten kunt werven. Met een goede, maar ook korte call-to-action in combinatie met pakkend beeldmateriaal wek je binnen enkele seconden interesse en boek je in een korte tijd al resultaat.

Google optimalisatie
20210625-MCH-0215_13

Voordelen van adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook brengt diverse voordelen met zich mee:

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

 

Algoritme van Facebook

Facebook is in 2003 opgericht door Mark Zuckerberg. In eerste instantie was het een website waarbij studenten met elkaar in contact konden komen door berichten, foto’s en aantekeningen te delen. Naast Harvard hadden meerdere universiteiten in de VS interesse in het platform en sindsdien heeft Facebook een wereldwijde groei doorgemaakt. Facebook is daarbij uitgegroeid naar een echt social-mediaplatform in plaats van een communicatiemiddel tussen studenten.

Adverteren via Facebook is nodig om bereik te creëren

Vanwege diverse klachten van gebruikers over een te groot aantal berichten van bedrijven, heeft Facebook een grote wijziging doorgevoerd in het algoritme. Het organische bereik van bedrijven en merken is kleiner geworden, ondanks dat de content relevant is. Persoonlijke berichten van familie en vrienden zijn voor Facebook veel belangrijker. Facebook gaat dus terug naar waar het voorheen voor bedoeld was. Hierdoor is het adverteren via Facebook een must geworden om de doelgroep te bereiken.

content marketing

SocialLane helpt bij inzet Facebookstrategie

Wil jij adverteren op Facebook meenemen in de marketingstrategie?
Wij willen graag sparren over de mogelijkheden en de strategische inzet hiervan.
Aan de hand van de doelstellingen en wensen kunnen we een mooi plan neerzetten en online succes behalen.

Naam*
Bedrijfsnaam*
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Leuk dat je interesse toont!
Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op.
Groetjes, SocialLane