Een bodsimulator is een functie in de nieuwe Adwords-interface waarmee je de potentiële impact van je bod op jouw advertentieresultaten kunt zien. Met bodsimulatoren van AdWords krijg je inzage in hoeverre verschillende biedingen van invloed kunnen zijn op de prestaties van uw advertenties. Hoe weet je bijvoorbeeld dat je met een bepaald CPC-bod op positie 3 staat en hoeveel klikken deze ongeveer krijgt? Of in hoeverre zullen het aantal vertoningen stijgen als je het CPC-bod met 1 euro verhoogd? De bodsimulator is een functie binnen Google AdWords die deze informatie kan verschaffen.
Er zijn binnen Google AdWords verschillende bodsimulatoren. Hieronder de meest gebruikte simulatoren:
- De reguliere bodsimulator: Deze toont aan hoe wijzigingen in jouw maximale CPC-bod van invloed kunnen zijn op de kosten, het aantal klikken en vertoningen.
- Doel-CPA: deze simulator toont aan hoe wijzigingen in jouw doel-CPA (kosten per acquisitie) van invloed kunnen zijn op de advertentieprestaties.
- Bodsimulator voor Shopping-campagnes: Deze simulator laat zien hoe bepaalde wijzigingen in biedingen van invloed kunnen zijn op de prestaties van de productgroepen in Shopping campagnes.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag