De instelling frequency caps (ook wel frequentielimieten genoemd) is te vinden in Google AdWords en hiermee wordt het aantal keren beperkt dat uw display-advertenties worden weergegeven aan dezelfde gebruiker in het Display Netwerk.
Hoe werkt het?
Je stelt een limiet in voor het aantal vertoningen aan dezelfde persoon per dag, per week of per maand. Daarnaast kun je aangeven of je dit limiet wilt toepassen op campagne,- advertentiegroep- of advertentieniveau.
Waarom zou ik een frequency cap toepassen?
Met frequency caps kun je het maximaal aantal keren bepalen dat iemand jouw advertentie te zien krijgt. Hierdoor zal je de gebruikers niet overspoelen met advertenties en zullen er ook geen irritaties opleveren vanuit de gebruiker.
Meer info over frequency caps lees je hier: frequentielimieten
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag