Wat is remarketing?

Online Marketing Kennisbank
Wat is remarketing?

Remarketing/retargeting is een onlinemarketingmethode waarbij bezoekers die eerder bepaalde pagina’s van een website hebben bezocht opnieuw worden benaderd via beeld of tekstadvertenties op andere websites of social mediakanalen.

Bekendste remarketing

De bekendste vorm van remarketing is Google remarketing. Dit wordt opgezet met Ads en worden vertoond in het Google Display Netwerk. Het Google Display Netwerk maakt het een stuk makkelijker om de juiste doelgroep te vinden door de targetingopties. Bezoekers van een website worden verzameld in remarketinglijsten binnen Ads, om ze vervolgens later te kunnen retargeten binnen de zoekresultatenpagina van Google. Op deze manier kan een bepaalde boodschap op de juiste plaats en op het juiste moment strategisch worden weergegeven aan potentiële klanten.

Een aantal voordelen van remarketing:

  • Terugkerend bezoek: het is algemeen bekend dat een bezoeker van een website niet meteen bij het eerste bezoek converteert. Door alle online prikkels is het tegenwoordig moeilijk om de aandacht van bezoekers voor een langere tijd vast te houden. Bij het zoeken naar een product kan het zo zijn dat ze de website alweer zijn vergeten of een bezoek brengen aan die van een concurrent. Daarom is het belangrijk dat tijdens de hele customer journey jouw website voorbij blijft komen met een kans dat een potentiële koper terugkeert.
  • Gericht adverteren: met een retargeting campagne worden mensen bereikt die al eerder je website hebben bezocht. Het is mogelijk om enkel bezoekers die bepaalde specifieke pagina’s hebben bezocht te retargeten. In de advertenties kunnen ook de exacte producten die bezoekers hebben aangeklikt naar voren komen. Daarnaast kun je bezoekers benaderen die producten wel eerst in de winkelwagen hadden maar uiteindelijk toch niet tot aankoop over zijn gegaan of bezoekers benaderen die al eens eerder wat hebben gekocht.
  • Grotere naamsbekendheid: zoals eerder vermeld zijn er online zoveel prikkels dat het al snel kan voorkomen dat internetgebruikers je bedrijf of naam vergeten. Met retargeting is de kans groter dat ze alsnog je website terugvinden.

Online succes en een plezierige samenwerking

Online marketing uitbesteden bij ons? Hoe gaan wij dan te werk? Iedere samenwerking starten we met het fasemodel (analyse + optimalisatie) of met een strategische kick-off. We bepalen dan samen de doelstellingen, werken een creatief campagne-concept uit en maken een actieplan met contentkalender. Maandelijks stemmen we de vorderingen af en sturen we bij waar nodig.

Onze marketeers werken veelal vanuit ons kantoor aan de Scheveningse haven, maar ze werken ook graag op locatie bij de klant.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Relevante kennisbank artikelen
Wil je meer kennis vergaren?

SocialLane Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.