Online marketing aanpak
Wij adviseerden om als eerste een uitgebreide analyse (fase 1) uit te voeren om de huidige situatie onder de loep te nemen. Aan de hand van deze analyse zijn meerdere zaken naar voren gekomen, zoals:
- Het ontbreken van een constante en professionele profilering op social media.
- Een slechte vindbaarheid binnen Google.
Vervolgens hebben wij in fase 2 diverse verbeteringen doorgevoerd, zodat we fris en schoon kunnen beginnen aan fase 3, de positionering. In fase 2 hebben we bijvoorbeeld een grote slag gemaakt met het in kaart brengen en verbeteren van de on-page SEO factoren. Verder hebben we op basis van bestaande branding de herkenbaarheid op social media vergroot door het creëren van een consistente look and feel.
In fase 3 hebben we een start gemaakt met een constante profilering op social media met een herkenbare branding. Om de SEO te verbeteren zijn er diverse landingspagina’s gemaakt voor specifieke zoekwoorden en thema’s. Ook hebben wij een start gemaakt met Google en Social Advertising om op korte termijn meer leads te genereren.
Momenteel zijn we bezig met de volgende stappen als leadgeneratie en conversie optimalisatie.