De factoren die van invloed zijn op je positie in Google fluctueren regelmatig. Naast de basis SEO technieken voor je website zijn er onderzoeken gedaan naar overige SEO factoren. Of je website voldoet aan de basis SEO technieken kun je checken met de gratis SEO check tool.
De factoren die je in deze blog leest zijn de recente factoren die voor google belangrijk zijn om hoger in Google te komen. Alvorens men zich waagt aan zoekmachine optimalisatie begint de discussie: algemene zoekwoorden versus long-tail zoekwoorden. Zit je met jouw bedrijf in een markt waar enorm veel concurrentie is online, dan is het verstandig je te focussen op long-tail zoekwoorden. Je zal merken dat je bij het gebruik van long-tail zoekwoorden veel sneller resultaat zult boeken.
Naast zoekwoorden zijn er duizend en één andere SEO factoren die van invloed zijn op je ranking in Google. Natuurlijk zijn ze niet allemaal even belangrijk. Een trend de laatste jaren is vooral dat factoren op het gebied van social media, denk aan likes, shares en Google+, enorm belangrijk zijn geworden. Een advies is dan ook om social media op een goede manier in te gaan zetten. Naast social media factoren blijven factoren als kwalitatieve backlinks en on-page factoren erg belangrijk. On-page factoren zijn juist de factoren die je zelf het snelste kan aanpassen. Denk aan factoren zoals: komt het zoekwoord terug in de content of komt het zoekwoord terug in de paginatitel? Zo ja, op welke positie?
Hier onder vind je een overzicht van SEO factoren die van invloed zijn op de positie in Google. De SEO factoren zijn gerangschikt van meest belangrijk naar minder belangrijk.
Tip: begin bij het aanpassen van de on-page factoren. Deze zijn in het algemeen het snelst aan te passen en zijn belangrijk voor het resultaat in google.