Bas Noordman

In de spotlights… Bas Noordman aka Mr. Google

De beste vriend van Bas is Google! “Let me Google dat for you” is dus iets wat we regelmatig horen van Bas. Sinds enkele weken is hij werkzaam bij SocialLane als online marketeer. In dit interview vertelt hij over zijn achtergrond, ideeën en de beste marketing tip!

Wat is jouw ervaring voordat je bij SocialLane hebt gewerkt?

Voorheen ben ik voornamelijk actief geweest in sales en dan met name B2B telemarketing. Toen ik merkte dat ik online marketing erg interessant vond heb ik de stap gezet om me daarin te verdiepen. Ik heb trainingen en cursussen gevolgd en ben vervolgens gaan werken bij bedrijven als social media marketeer. Het was een sprong in het diepe, maar één waar ik nog geen moment spijt van heb gehad.

Wat is jouw rol binnen het SocialLane team?

Geen dag bij SocialLane is hetzelfde en mijn rol is dan ook erg divers. Het ene moment rol ik van website analyses door naar het maken van advertenties op Facebook en andere social media. Het andere moment probeer ik websiteverbetering te implementeren die ik zelf heb geadviseerd. Daarnaast zet ik soms  ook nog mijn commerciele ervaring in om new business afspraken in te plannen voor SocialLane.

Waar kunnen we jou ’s nachts voor wakker maken?

Bij voorkeur niet. Maar als m’n huis in de fik staat en ik lig nog op één oor, voel je vrij om me wakker te maken, graag zelfs. 😉

Wat vind jij de beste marketingtip?

Alhoewel meer een algemene tip; specialiseer! In een relatief klein, multidisciplinair team ontkom je er niet aan dat je met veel verschillende activiteiten bezig bent. Gelukkig focussen we ons ook op specialisatie en biedt SocialLane ons de gelegenheid om te certificeren voor platforms die voor ons en de klanten belangrijk zijn. En de beste online marketing tip? Video advertisements op Facebook want lage kosten + hoge engagement.

Als je een marketingtool of programma uit moest kiezen… welke zou je dan kiezen?

Als beste bedoel je? Hm… Ik vind Hotjar wel een bijzondere tool. Daarnaast mag ik me graag in Google Analytics en Facebook Ads Manager storten.

Waar hoop jij over 5 jaar helemaal in gespecialiseerd te zijn?

Extensieve conversie gerichte social media campagnes waarin video ads een belangrijke rol zullen spelen.