Adverteren op LinkedIn

Op een netwerkborrel in de hoek gaan staan: heeft geen zin. Hetzelfde geldt voor LinkedIn. Geen content plaatsen betekent geen bereik.

Een effectieve manier om bedrijfscontent buiten de huidige volgers te verspreiden, is via advertenties op LinkedIn. De keuze voor de inzet van het soort advertentie hangt onder andere af van de doelstelling.

Google optimalisatie

Het is belangrijk om advertenties te laten aansluiten op de doelstellingen

Voordat je adverteren via LinkedIn inzet, is het belangrijk om doelstellingen te bepalen. Het behalen van de doelstellingen is niet alleen afhankelijk van de optimale inzet van de advertentiemogelijkheden, maar ook van de omvang van de potentiële doelgroep en het beschikbare mediabudget. Doelstellingen kunnen bijvoorbeeld zijn:

Social Media Online Kennisbank

Haal het meeste uit LinkedIn

Om het meeste resultaat uit de advertenties op LinkedIn te halen, maken wij gebruik van a/b-testing. Wij stellen meerdere advertenties op met verschillende teksten en visuals. Vervolgens monitoren en analyseren we welke advertenties het beste presteren. Hierdoor komen we erachter hoe de doelstellingen het beste kunnen worden bereikt.

Wist je trouwens dat …

Mogelijkheden LinkedIn advertenties

Een LinkedIn campagne (advertentieproduct) kan bestaan uit:
Hieronder lichten we de advertentieproducten verder uit.
Google optimalisatie
linkedin-content-adverteren-1

Gesponsorde content op LinkedIn

Met gepromote content wordt de boodschap getoond op de plek die het meest door bezoekers wordt bekeken – de LinkedIn-feed. Sponsor de volgende content:

De gesponsorde LinkedIn-updates verhogen de bekendheid van het bedrijf, trekken leads aan en creëren een relatie met de klanten.

Aan de gesponsorde content kan een leadformulier gekoppeld worden. Het inzetten van een leadformulier zorgt voor o.a. de volgende acties: offerte aanvragen, inschrijvingen, downloads, informatie aanvragen.

Tekstadvertenties op LinkedIn

Met de tekstadvertenties spreek je de doelgroep met korte advertenties aan. De advertenties staan bovenaan en rechts van de LinkedIn-tijdlijn. De advertenties zorgen voor traffic naar de website en leads.

Je betaalt alleen voor de advertenties die werken – per klik of weergave.

tekst-advertentie-linkedin-1
sponsored-inmail-3

Gesponsorde InMail

Met InMail stuur je gepersonaliseerde berichten naar de doelgroep(en) die het belangrijkst zijn voor het bedrijf. Met deze berichten vergroot je het bereik en stimuleer je conversies.

Verschillende versies worden ingezet om zo te meten wat het beste werkt voor de doelgroep.

De doelgroep
selecteren op LinkedIn

Om de advertenties op Linkedin op de juiste doelgroep te targeten, kun je o.a. de volgende eigenschappen gebruiken:

Daarnaast kun je ook een doelgroep instellen op websitebezoekers om remarketing in te zetten.

20210625-MCH-0215_13

Adverteren op LinkedIn

Wil je advertenties inzetten op LinkedIn? Laat je telefoonnummer achter en wij nemen contact met je op.
Naam*
Bedrijfsnaam*
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Leuk dat je interesse toont!
Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op.
Groetjes, SocialLane