Let’s meet: 070-3229083
Op een netwerkborrel in de hoek gaan staan: heeft geen zin. Hetzelfde geldt voor LinkedIn. Geen content plaatsen betekent geen bereik.
Een effectieve manier om bedrijfscontent buiten de huidige volgers te verspreiden, is via advertenties op LinkedIn. De keuze voor de inzet van het soort advertentie hangt onder andere af van de doelstelling.
Voordat je adverteren via LinkedIn inzet, is het belangrijk om doelstellingen te bepalen. Het behalen van de doelstellingen is niet alleen afhankelijk van de optimale inzet van de advertentiemogelijkheden, maar ook van de omvang van de potentiële doelgroep en het beschikbare mediabudget. Doelstellingen kunnen bijvoorbeeld zijn:
Om het meeste resultaat uit de advertenties op LinkedIn te halen, maken wij gebruik van a/b-testing. Wij stellen meerdere advertenties op met verschillende teksten en visuals. Vervolgens monitoren en analyseren we welke advertenties het beste presteren. Hierdoor komen we erachter hoe de doelstellingen het beste kunnen worden bereikt.
Wist je trouwens dat …
Met gepromote content wordt de boodschap getoond op de plek die het meest door bezoekers wordt bekeken – de LinkedIn-feed. Sponsor de volgende content:
De gesponsorde LinkedIn-updates verhogen de bekendheid van het bedrijf, trekken leads aan en creëren een relatie met de klanten.
Aan de gesponsorde content kan een leadformulier gekoppeld worden. Het inzetten van een leadformulier zorgt voor o.a. de volgende acties: offerte aanvragen, inschrijvingen, downloads, informatie aanvragen.
Met de tekstadvertenties spreek je de doelgroep met korte advertenties aan. De advertenties staan bovenaan en rechts van de LinkedIn-tijdlijn. De advertenties zorgen voor traffic naar de website en leads.
Je betaalt alleen voor de advertenties die werken – per klik of weergave.
Met InMail stuur je gepersonaliseerde berichten naar de doelgroep(en) die het belangrijkst zijn voor het bedrijf. Met deze berichten vergroot je het bereik en stimuleer je conversies.
Verschillende versies worden ingezet om zo te meten wat het beste werkt voor de doelgroep.
Om de advertenties op Linkedin op de juiste doelgroep te targeten, kun je o.a. de volgende eigenschappen gebruiken:
Daarnaast kun je ook een doelgroep instellen op websitebezoekers om remarketing in te zetten.
Kom gezellig een bakkie doen in de haven.
Wil jij zelf aan de slag gaan met online marketing? Volg dan een opleiding van Dutch Marketing Academy. Alle opleidingen en cursussen zijn met begeleiding van onze ervaren marketeers.
Ontvang één keer per maand een nieuwsbrief vol met de laatste trends, kennisartikelen en nieuws!