DutchEnglish

E-mail-marketing

Het versturen van nieuwsbrieven en overige e-mails is een belangrijk onderdeel van online marketing. Door gebruik te maken van de kennis en ervaring van de vakspecialisten van SocialLane haal je meer rendement uit e-mailmarketing-campagnes.

Online Marketing Kennisbank

Conversie via e-mailmarketing

E-mailmarketing is één van de mogelijkheden om re-marketing in te zetten. Je spreekt hierbij het deel van de doelgroep aan dat al een keer interesse in je dienst/product heeft getoond. Deze groep kun je uitbreiden door e-mailadressen te verzamelen via social media of de website. Natuurlijk is het belangrijk dat je hierbij de privacy-regels van de AVG in acht neemt.

De content die je verwerkt in je mailings is dus aangepast op de behoefte van de consument/bezoeker. Anders dan op bijvoorbeeld social media heeft deze doelgroep al een keer kennis gemaakt met je product/dienst en is dus al geïnteresseerd. Een goede mailing kan een laatste zetje zijn tot conversie.

Het doel van een mailing kan zijn:

Nieuws delen

Door een maandelijkse nieuwsbrief blijven (potentiële) klanten op de hoogte van het reilen en zeilen van het bedrijf. Hiermee creëer je een band met de doelgroep en blijf je op hun netvlies.

Nieuw product

Heb je een nieuw product of dienst? Dan is e-mailmarketing dé manier om dit product of deze dienst bij (oude) klanten onder de aandacht te brengen. Wie weet willen ze dit product of deze dienst ook afnemen.

Aanbiedingen

Zijn er mooie aanbiedingen om te delen met potentiële of oude klanten? Ook daarvoor is e-mailmarketing erg geschikt. Of misschien juist een aanbieding die alleen geldt voor mensen die de nieuwsbrief ontvangen?

Social selling

E-mailmarketing binnen de customer journey inzetten

De weg die de prospect aflegt naar beslissen van een aankoop heet de customer journey. Hier kun je als marketeer de inzet van de marketingmiddelen op aanpassen. Met e-mailmarketing kun je precies bepalen wie de e-mail ontvangt en deze e-mail ook echt afstemmen op de fase van de reis waar de ontvanger zich bevindt. De doelgroep wordt dus persoonlijk benaderd. Dit kan meer conversies opleveren en zal zeker de relatie met klanten versterken.

20210625-MCH-0215_13
Dion-cropped

“Hoe gerichter je marketinguitingen kunt targeten, hoe beter ze werken. E-mailmarketing maakt zeer gerichte targeting mogelijk, waardoor je de boodschap extra scherp op de ontvanger kunt afstemmen.”

Celeste de Zwart, contentmarketeer

Marketing automation

E-mailmarketing kan handmatig worden ingesteld, maar ook geautomatiseerd. Met behulp van marketing automation kun je verschillende geautomatiseerde mailflows instellen. Er worden dan automatisch e-mails gestuurd die aansluiten bij de fase van de customer journey, waarin de ontvanger zich bevindt. Hiermee worden de ontvangers stap voor stap door de customer journey geleid, totdat ze uiteindelijk overgaan tot een conversie. Onze marketeers stellen deze mailflow graag voor je in.