E-mailmarketing
E-mail is een belangrijk onderdeel van online marketing. Door gebruik te maken van de kennis en ervaring van de vakspecialisten van SocialLane haal je meer rendement uit e-mailmarketing-campagnes.
E-mailmarketing is een goede tool voor re-marketing. Hierbij spreek je de doelgroep die al een keer interesse in je dienst/product heeft getoond. Deze groep kan je uitbreiden door e-mailadressen te verzamelen via social media of whitepapers/blog op je website.
De content die je verwerkt in je mailings is dus aangepast op de behoefte van de consument/bezoeker. Anders dan op bijvoorbeeld social media heeft deze doelgroep al een keer kennis gemaakt met je product/dienst en is dus al geïnteresseerd. Een goede mailing kan een laatste zetje zijn tot conversie.
Het doel van een mailing kan zijn:
De Customer Journey is het inspelen van marketeers op de weg die de prospect aflegt naar beslissen van een aankoop. De ‘reis’ die de klant maakt om van een dienst gebruik (te gaan) maken is leidend. Met e-mailmarketing kun je precies bepalen wie de e-mail ontvangt en deze e-mail ook echt afstemmen op de fase van de reis waar de ontvanger zich bevindt. De doelgroep wordt dus persoonlijk benaderd. Dit kan meer verkopen opleveren en zal zeker de relatie met klanten versterken.
Wil jij e-mailmarketing inzetten?
Laat je telefoonnummer achter en wij nemen contact met je op.
Joosje Bellaart,
Accountmanager bij SocialLane