Doelgroep bereiken
Met de inzet van social media (advertising) kun je een deel van de doelgroep bereiken dat niet expliciet op zoek is naar de producten of diensten van het bedrijf. Door het gebruik van de juiste hashtags en targetingopties vergroot je de online zichtbaarheid van het bedrijf onder de juiste doelgroep.
Naamsbekendheid creëren
Door het structureel inzetten van social media (advertising) ziet de doelgroep regelmatig relevante content voorbijkomen. Dit zorgt ervoor dat de doelgroep elke keer weer even wordt herinnerd aan het bedrijf en de producten en diensten daarvan. Zo bouw je stukje bij beetje naamsbekendheid op en weten potentiële klanten het bedrijf te vinden als ze dat nodig hebben.
Community building
Men lijkt nog weleens te vergeten dat de ‘social’ in social media staat voor het maken van contact met mensen. En dat is precies waar marketing via social media voor gebruikt kan worden. Social media dienen voor meer dan alleen het zenden van de boodschap. De bedoeling is om een band op te bouwen met de doelgroep. Dit doe je niet alleen door het plaatsen van pakkende en relevante content, maar ook door echt contact te maken met de doelgroep.