DutchEnglish

Employer branding

Een goed werkgeversimago is in de huidige arbeidsmarkt onmisbaar. Zowel om geschikte en toegewijde werknemers te vinden als om de huidige werknemers happy te houden. Daarnaast heeft een goed werkgeversimago direct een positief effect op het bedrijfsimago. Met employer branding sla je dus twee vliegen in één klap.

employer branding

Recruitment is marketing

Een sterk employer brand werkt naar binnen én naar buiten toe. Het is van belang dat huidige werknemers tevreden zijn. Trotse, betrokken en gemotiveerde werknemers zijn de beste ambassadeurs voor een bedrijf. Om vervolgens een band op te bouwen met actief en latent werkzoekenden is online zichtbaarheid belangrijk. Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend en aantrekkelijk ten opzichte van andere bedrijven? Waarom zou een kandidaat voor jouw bedrijf kiezen? Zet die aspecten online en zorg voor transparantie. Verdiep je ook in de doelgroep, werk met persona’s. Wat zoekt iemand in een baan en in een bedrijf? Een potentiële werknemer is vergelijkbaar met een potentiële klant. Je verkoopt nu alleen geen product, maar de gehele organisatie.

SocialLane zorgt voor behoud van huidige werknemers en het aantrekken van nieuwe collega’s. Daarnaast helpen we om met tekstuele en visuele content de kernwaarden en bedrijfscultuur bij de relevante doelgroep bekend te maken. Dit verbetert je employer brand én je corporate brand.

Kunnen wij je helpen? Neem contact op met ons.

De 6 vragen bij employer branding

1. Bedrijfspropositie

Wat maakt het bedrijf uniek?

2. Doelstellingen

Wat wil je bereiken?

3. Doelgroep(en)

Wat zijn de kenmerken en het gedrag van de personen die je wilt aantrekken?

4. EVP

Employee Value Proposition (EVP). Wat heb je te bieden?

5. Externe communicatie

Hoe communiceer je zowel online als offline?

6. Monitoren en meten

Wat zijn de interne en externe KPI’s?

20210625-MCH-0215_13

Interne en externe employer branding versterken elkaar

Het is voor mensen tegenwoordig belangrijker dan ooit om een cultural fit te hebben met het bedrijf waar ze werken. Werknemers gaan dan met meer plezier naar hun werk en zijn meer toegewijd. Een belangrijk gevolg hiervan is dat het verloop binnen het personeel laag blijft. Bovendien kun je op deze manier van het personeel ambassadeurs maken. Zij zullen anderen aanraden om te komen werken voor het bedrijf waar zij ook werkzaam zijn. Dat laatste is belangrijk voor de externe employer branding. Latent en actief werkzoekenden bekend en vertrouwd maakt met het werkgeversmerk. Dat is de bedoeling van externe employer branding. De doelgroep moet een idee krijgen van het DNA van het bedrijf en waarom ze precies bij dát bedrijf willen werken. Hierdoor zullen uiteindelijk alleen mensen solliciteren die daadwerkelijk een binding voelen met het bedrijf en daar graag willen (blijven) werken. Dit bereik je door de juiste inzet van contentmarketing, storytelling en een persoonlijke benadering.

Onze werkwijze

SocialLane loopt de zes vragen voor employer branding door aan de hand van het bewezen succesvolle 3 fasemodel. Eerst analyseren we hoe het algehele brand er nu voor staat. Met de uitkomst van deze analyse maken we een strategisch plan van aanpak met roadmap voor de komende maanden. In de roadmap laten we zien hoe we het proces gaan doorlopen. Enkele zaken die we belichten:

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

 

Analyse
  • Website
  • Doelgroep(en)
  • Customer journey
  • Branding op social media
  • Vindbaarheid in Google
  • Werkgeversimago
SocialLane marketing team
20210625-MCH-0215_13

Employer branding is geen quick win, maar een diepte-investering

Een onderscheidend imago bouw je niet in een paar weken op. Het is echter wel een belangrijke manier om toegewijd personeel te vinden. Door het neerzetten van een sterk employer brand, verkrijg je het vertrouwen van latent en actief werkzoekenden. De beleving van het bedrijf blijft hangen, waardoor ze eerder geneigd zijn te solliciteren als er een interessante functie vrijkomt. Het enige dat je dan aanvullend nog nodig hebt, is goede jobmarketing.

Advies over employer branding?

Ben je benieuwd wat SocialLane voor jou kan betekenen op het gebied van employer branding? Laat je telefoonnummer achter en wij nemen contact met je op.

Naam*
Bedrijfsnaam*
Telefoonnummer*
E-mailadres*