Adverteren op Twitter

Nog steeds gebruiken zo’n 2,5 miljoen Nederlanders Twitter. 1 miljoen mensen gebruiken het socialmedia-platform zelfs dagelijks. Vooral jongeren en volwassenen tot 39 jaar zijn actief op Twitter. Dat betekent dat adverteren op Twitter je bereik kan vergroten én ervoor kan zorgen dat je de doelgroep beter bereikt.

Adverteren op Twitter

Doelen van een advertentie-campagne op Twitter

Het opzetten van advertentiecampagnes op Twitter, werkt vanuit doelstellingen. Als je een doelstelling gekozen hebt, kun je op basis daarvan direct de advertentiecampagne binnen Twitter opzetten. Twitter kent de volgende doelstellingen.

Mogelijkheden adverteren op Twitter

Een advertentiecampagne op Twitter kan uit de volgende verschillende onderdelen bestaan:

Mogelijkheden adverteren op Twitter

Als het je doel is om de interactie met je doelgroep te vergroten, kun je kiezen voor promoted tweets. Hiermee breng je bepaalde tweets onder de aandacht van je doelgroep. De tweet wordt bij je gekozen doelgroep zichtbaar als uitgelichte tweet. De doelgroep kan dit bericht vervolgens retweeten, liken of reply-en. Je betaalt per handeling, bijv. reply, nieuwe volger enzovoort (cost-per-engagement).

 

Targeting mogelijkheden

Anders dan op Facebook en Instagram, kun je op Twitter nog targeten op geslacht en geografische gegevens. Verder kun je kiezen uit:

Aan targetingopties dus geen gebrek bij adverteren op Twitter.

Traffic naar je website

Het is natuurlijk belangrijk om veel volgers op Twitter te hebben en relevante content te plaatsen. Vergeet alleen niet dat de conversies pas plaatsvinden op de website. Bij het adverteren op Twitter staat de website daarom centraal. Deze zal door onze marketeers zeker bij de advertentiecampagnes op Twitter betrokken worden.

Social selling

Remarketing

Iedereen kent het al, maar het werkt nog steeds: remarketing! Nadat je producten op een website hebt bekeken, zie je daarna advertenties van diezelfde producten langskomen op social media. Vaak helpt deze manier van adverteren om de klant alsnog tot verkoop te verleiden. Advertenties op Twitter zijn een goede en betaalbare manier om remarketing in te zetten en de verkoopcijfers te laten stijgen.

De voordelen van adverteren op Twitter

Je betaalt alleen voor resultaat
Relatief goedkoop adverteren
Goed voor B2C én B2B
Key word targeting
Uitgebreide opties voor targeting
Quick promote

Wil je ook adverteren op Twitter?

SocialLane staat voor je klaar om je hiermee te helpen. Laat je telefoonnummer achter en wij nemen contact met je op.

Naam*
Bedrijfsnaam*
Telefoonnummer*
E-mailadres*