Analyse
In fase 1 analyseren wij de huidige online profilering van de website. Hierbij kijken wij naar de vindbaarheid in zoekmachine Google, de technische aspecten van de website en de profilering op social media. Ook brengen wij de concurrenten in kaart. Aan de hand van de analyse maken wij een plan voor aanpak voor fase 2, de optimalisatiefase.
Optimaliseren
In deze fase zullen wij de punten uit de analysefase aanpakken en verbeteren. De basis moet natuurlijk wel goed zijn als we de website gaan positioneren. Denk voor werkzaamheden uit fase 2 aan het verbeteren van alle SEO-gerelateerde fouten, het optimaliseren van de accounts op social media en het instellen van het Google Ads-account. Als de basis goed staat, kunnen we de website goed in de online markt positioneren.
Positioneren
In deze fase gaan we de website online in de markt zetten met een effectieve online-marketingstrategie. Dit is een fase met een lange-termijnvisie. In deze fase zullen wij zorg dragen voor een betere positie in Google & Bing, meer websitebezoekers, meer conversies en/of een betere profilering op social media. De inzet van de online-marketingmiddelen is geheel afhankelijk van de doelstellingen, ambities en doelgroep van het bedrijf.