DutchEnglish

Wat is gesponsorde content?

Social Media Online Kennisbank

Gesponsorde content is een vorm van content dat betaald is door een organisatie of bedrijf. Bij dit soort content wordt een product of dienst gepromoot en de publisher krijgt hiervoor betaald. Gesponsorde content is vaak te vinden tussen alle andere content op een social mediakanaal of website en is een onderdeel van content marketing.

Gesponsorde berichten

Je kunt er voor kiezen om jouw berichten gesponsord te laten worden door een social media platform zoals bijvoorbeeld Instagram, Facebook of LinkedIn. Hier zijn vaak kosten aan verbonden, maar het voordeel is dat je het zo duur (of goedkoop) kan maken als je zelf wil. Door te betalen kun je zelf bepalen op wie je je gesponsorde content richt en wie jij wil dat het bereikt. 

Ieder platform heeft zijn eigen advertentie platform, zo hebben Facebook en Instagram Business manager. Met Business manager kun je op één plek al je marketing- en advertentieactiviteiten op Facebook en Instagram regelen. Business manager is gemaakt voor bedrijven en biedt de mogelijkheid om advertenties te maken en bedrijfsmiddelen te beheren, zoals Facebook-pagina’s en Instagram-profielen. 

Waarom gesponsorde content plaatsen?

Als je kwalitatieve content hebt geplaatst op je eigen website, bijvoorbeeld een blog, dan wil je dat natuurlijk promoten op social media zodat het gelezen wordt. In dat geval kun je, wanneer je een link deelt op je social media kanalen, het bericht sponsoren zodat het door meer mensen gezien wordt. Tegenwoordig laten de social media kanalen namelijk maar aan 10% van je volgers jouw bericht zien, en pas als deze 10% van je volgers er actief genoeg op reageren, dan pas krijgen meer van jouw volgers het bericht te zien. Alleen plaatsen is helaas dus niet altijd meer genoeg.

Social media uitbesteden aan SocialLane

SocialLane is dé social media expert die bedrijven helpt met het op de juiste manier inzetten van social media. Wij zorgen voor regelmaat, zichtbaarheid, branding, advertenties en promoties, webcare en content creatie. Dit leidt tot meer business voor zowel B2C als B2B.

Als je kiest voor het uitbesteden van social media dan weet je zeker dat er regelmatig content wordt geplaatst en dat deze aansluit bij de tone of voice van het bedrijf. Je hebt geen omkijken meer naar je social media, de verschillende kanalen op social media worden op de juiste manier ingezet en marketing doelstellingen worden behaald.

Relevante kennisbank artikelen
Wat is Google Analytics 4?
Wat is Google Tag Manager?
Wat is een hyperlink?
Wat is een cookie?
Wat is pagespeed?
Wat is conversie optimalisatie?
Wil je meer kennis vergaren?

SocialLane Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.