Subsidie voor het Haagse mkb om verder te digitaliseren

Ben jij een Haagse ondernemer en wil jij je bedrijf digitaliseren? Grijp dan nu je kans en vraag de digitaliseringsvoucher van de Gemeente Den Haag aan.

Subsidie Haags mkb voor digitaliseren onderneming
Subsidie voor het Haagse mkb om verder te digitaliseren

Waarom investeren in
digitalisering?

Consumenten regelen en bestellen steeds meer online. In de coronacrisis is dit in een stroomversnelling gekomen. Ondernemers staan voor nieuwe uitdagingen op het gebied van digitalisering. De Gemeente Den Haag biedt daarom mkb’ers (tot 50 werknemers) en zzp’ers de mogelijkheid tot het aanvragen van de subsidieregeling ‘digitaliseringsvoucher’. Met deze digivoucher worden de kosten die je maakt om jouw bedrijf (verder) te digitaliseren tot 50% vergoed, met een maximum van € 2.500.

De digitaliseringsvoucher mag je gebruiken worden gebruikt voor bijvoorbeeld het verbeteren of opzetten van je website/ webshop, het verbeteren van bedrijfssoftware zoals een CRM-systeem of verbetering van een boekings- of reserveringssysteem. Ook kun je denken aan het verhogen van je vindbaarheid door middel van online marketing, SEO, Google Ads of een social media campagne. Het kan ook zijn dat je wel wat strategisch advies of een cursus kunt gebruiken rondom online marketing. Allemaal voorbeelden van digitalisering van jouw bedrijf.

Wat zijn de voorwaarden van de subsidie?

Aan de subsidie is een aantal voorwaarden verbonden:

Hoogte van de subsidie

De subsidie bedraagt maximaal 50% van de totale kosten van de aangeleverde offerte, exclusief btw.

Indienen offerte

Je dient een offerte in waarin de kosten gespecificeerd zijn. Zie hiervoor de voorbeelden onder ‘Waar kan de subsidie voor gebruikt worden’.

Minimum en maximum subsidie

De subsidie heeft een minimum van €1.000,- en een maximum van €2.500,- per onderneming en wordt eenmalig verstrekt.

Niet voor interne zaken

De subsidie is niet bedoeld voor interne kosten, personeelskosten, en niet voor de aanschaf van hardware.

Uitvoering binnen 12 weken

De subsidie wordt voor aanvang van de activiteiten aangevraagd en de activiteiten moeten binnen 12 weken zijn uitgevoerd nadat je de subsidie hebt ontvangen.

Terugbetaling bij controle

Je moet de subsidie terugbetalen als bij controle blijkt dat: de activiteiten niet binnen de gestelde tijd hebben plaatsgevonden, de activiteiten niet met de aanvraag overeenkomen of als er sprake is van fraude.

Waar kan de subsidie voor gebruikt worden?

Je kunt de subsidie voor meerdere doeleinden aanvragen. Enkele voorbeelden waarvoor je de voucher aan kunt vragen zijn:

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

 

  • Het verbeteren of opzetten van je website en/of webshop
directie online marketing bureau

Wat moet je doen?

In het online aanvraagformulier lever je je bedrijfsinformatie en projectgegevens. Daarnaast voeg je aan het aanvraagformulier een KvK-uittreksel, een offerte van een IT-leverancier en een bankafschrift toe (bedragen mogen worden afgeschermd, het gaat erom dat het IBAN-nummer en de tenaamstelling duidelijk leesbaar zijn).

Het hele proces van aanvraag tot subsidiebeschikking neemt maximaal dertien weken in beslag.

Hoe ziet het proces eruit:
1. sparren met Jochem over een effectieve inzet van de subsidie
2. offerte ontvangen voor de gewenste inzet
3. offerte indienen bij de gemeente
4. Wachten op goedkeuring van de Gemeente
5. Uitvoering

Criteria waar je aan moet voldoen

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op via onderstaande contactformulier of bel met Jochem van Loon via 06 25 09 87 50

Jochem van Loon

Sparren met Jochem over effectieve inzet van de subsidie

Ben je benieuwd wat SocialLane voor jou kan betekenen op het gebied van digitalisering? Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.