TIP 1: Besteed aandacht aan je online marketing
Wil je als organisatie goed gevonden worden op het internet? Dan adviseren wij om doorlopend aandacht te besteden aan je online marketing. Zorg ervoor dat je maandelijks je website onderhoud, plaats minimaal wekelijks iets op social media, wees relevant in je content en gebruik Google Adwords & Social Advertising. Continuïteit zorgt voor relevantie. herkenbaarheid en vindbaarheid.
TIP 3: Zet je website centraal
Het is verstandg om alle online activiteiten naar je website te laten verwijzen. Je creëert zo een hoge relevantie voor Google, je kunt het gedrag van de bezoekers goed analyseren (via Google Analytics) en zelf sturing geven aan de conversie richting een concrete lead.
van de mensen in Nederland gebruikt Google als zoekmachine
TIP 5: Plaats regelmatig relevante content
Relevante content is voor de vindbaarheid van een website erg belangrijk. Google doorzoekt periodiek het internet. Wanneer er dynamische en relevante content op de site staat dan krijgt deze een hogere score en daarmee een sterkere positie in Google. Wanneer je content op de website plaatst zorg er dan voor dat je titels relevante woorden bevatten en je linkjes naar andere pagina’s in je website maakt.
TIP 6: Zorg voor een goede zoekwoordenanalyse
Met een goede zoekwoordenanalyse krijg je inzicht op welke termen je doelgroep zoekt. Verwerk deze termen onder andere in je titels, teksten en metadescriptions.
Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook
TIP 7: Maak een Google+ & Google Places pagina aan
Google hecht er waarde aan wanneer je een Google+ pagina en een Google Places pagina hebt. Deze pagina’s zijn onderdeel van het Google netwerk en worden hoger gepositioneerd in de zoekresultaten.
TIP 8: Versterk je positie met Google Adwords (SEA)
Vaak zijn de eerste vier resultaten in Google advertenties. Met Google Adwords kun je vaak tegen een relatief laag tarief een advertentie plaatsen bovenaan de zoekresultaten. Je betaalt per klik en kunt een gelimiteerd budget instellen. Je hebt de kosten dus volledig in de hand. Google Adwords is een effectief middel om relevante bezoekers naar je website te trekken.
TIP 10: Social Advertising kan heel effectief zijn
Met organische berichtgeving bereik je tegenwoordig nog maar 6% tot 10% van je volgers. Met social advertising kun je dit bereik vergroten. Social media platforms weten veel van onze interesses en gedragingen. Hierdoor kun je als bedrijf een advertentie heel gericht uitzetten richting een grote of relevante doelgroep. De kosten voor social advertising zijn relatief laag.