Drie tips voor een werkende call-to-action

Insta Blog (4)

Drie tips om ervoor te zorgen dat jouw call-to-action werkt

Een “call-to-action” of CTA is een knop of link op je website die bezoekers aanspoort om een specifieke actie te ondernemen, zoals het aanvragen van meer informatie, een aankoop te doen of het invullen van een formulier. Een converterende call-to-action is er een die effectief is in het aanzetten van bezoekers tot actie, en kan een grote rol spelen in het verhogen van de conversies op je website. Hier zijn drie tips om te zorgen dat de call-to-actions op jouw website zorgen voor conversies:

 

1. Maak het duidelijk

Bezoekers moeten snel en eenvoudig begrijpen wat er van hen wordt verwacht als ze op jouw call-to-action klikken. Zorg ervoor dat de tekst duidelijk en specifiek is, zoals “Download dit formulier” of “Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief”.

2. Plaats de call-to-action op de juiste plek

De plaatsing van de call-to-action is net zo belangrijk als de tekst. Plaats de call-to-action op een prominente plek op je website, zoals in de zijbalk, zodat bezoekers het snel kunnen zien.

3. Testen en optimaliseren

Call-to-actions zijn nooit “af” en het is belangrijk om te blijven testen en optimaliseren. Probeer verschillende teksten, knoppen en plaatsen om te kijken wat het beste werkt en maak aanpassingen op basis van de resultaten.

 

Door deze tips toe te passen kunt je een converterende call-to-action gebruiken die bezoekers aanzet tot actie en helpt bij het verhogen van de conversies op je website. Call-to-actions zijn een belangrijk onderdeel van online conversie optimalisatie strategieën, dus het is belangrijk om ze regelmatig te testen en te optimaliseren.

Hulp nodig met call-to-actions op jouw website? SocialLane kan je helpen! Laat je gegevens achter zodat wij contact met je kunnen opnemen.