ZHBC: Google Ads 

Schermafbeelding 2025 02 04 Om 09.25.34

Het optimaliseren van het Google Ads account

Het afgelopen jaar zijn er door onze SEA-Expert Dennis veel veranderingen doorgebracht in de Google Ads van ZHBC. Vorig jaar januari draaide er 3 verschillende campagnes, 2 zoekcampagnes en 1 P-Max (Performance Max). Met deze campagnes werden er toen der tijd 227 klikken gerealiseerd tegen een CPC (Cost per click) van €1,91.

Door het uitschakelen van de 2 zoekcampagnes en deze te vervangen door een DSA campagne en deze nauw te volgen en de zoekwoorden goed te controleren hebben we vooral de afgelopen 6 maanden mooie resultaten gehaald. De maanden ervoor was vooral de campagne nog aan het leren waardoor de het aantal klikken lager lag dan de maanden ervoor.

Vanaf augustus hebben we de de volgende stijging gerealiseerd van het aantal klikken op de advertenties:
Van augustus naar september: 20,57 %
Van september naar oktober: 22,52%
Van oktober naar november: 32,31%
Van november naar december: 25,37 %

Naast de stijging van het aantal klikken hebben we de gemiddelde CPC ook naar beneden kunnen brengen van €1,91 naar €0,55.

Het doel van een mooie stijging per maand het het verminderen van de CPC is dus gelukt, het volgende doel wordt meer conversies per maand binnen halen.

Werkzaamheden:
  • Opzetten DSA campagne
  • Optimaliseren op zoekwoorden
  • Combineren van DSA- en P Max Campagne
  • Resultaten

    Opzetten DSA campagne

    Een DSA-campagne (Dynamic Search Ads) in Google Ads genereert automatisch advertenties en zoekwoorddoelgroepen op basis van je websitecontent. Dit bespaart tijd, zorgt voor brede dekking en vangt extra zoekverkeer op. Handig voor grote websites en e-commerce om snel relevante advertenties te tonen.

    Optimaliseren op zoekwoorden

    Het blijft wel belangrijk om de zoekwoorden van de DSA in de gaten te houden, dit komt omdat er soms minder relevante zoekwoorden tussen staan. Door het uitsluiten van deze zoekwoorden, focust de campagne zich op de betere zoekwoorden waardoor er betere resultaten worden gerealiseerd.

    Combineren van DSA- en P Max Campagne

    Doordat de beide campagnes van elkaar leren, geeft dit een boost aan beide campagnes. Hierdoor hebben we de de klikken bijna verviervoudigt terwijl de CPC bijna nog maar een kwart is van wat het eerst was.

    Wil je meer weten over onze werkwijze? Maak een afspraak en wij vertellen je graag meer!

    Bekijk ook andere projecten!

    Online Marketing

    ZHBC: Google Ads

    Online Marketing

    Anamet Europe: marketeer op locatie

    Online Marketing

    Fonds slachtofferhulp

    Websites

    MKE Groep

    Websites

    ONL voor Ondernemers

    Websites

    BLOW Beach House

    We hebben nog meer cases waar we ontzettend trots op zijn