Een conversie-gerichte one-page website

De one-page website bestaat uit één pagina. Dit soort websites wordt vaak ingezet bij campagnes of om specifieke diensten/producten uit te lichten. Het one-page design is geoptimaliseerd voor conversie.

Ook kan een one-page website een boost geven aan een trefwoord dat je beter online vindbaar wilt maken. Dit doe je door een goede domeinnaam te kiezen en hierop tekst en beeld te gebruiken die over het thema gaan.

SocialLane marketing team
One-page website

One-page website

One-page websites kunnen worden ingezet als conversiegerichte website bij een campagne of om beter vindbaar te zijn op een bepaald zoekwoord. Wij adviseren om een one-page website alleen ter aanvulling van de bedrijfswebsite op te zetten, niet ter vervanging. Je bent namelijk niet goed vindbaar voor al je diensten als je die op één pagina verwerkt. Google ziet dan niet de relevantie per dienst en zal dus de website ook een lagere score geven.

20210625-MCH-0215_13

Zichtbaar voor je doelgroep

Vindbaar worden voor prospects gebeurt o.a. door de inzet van online marketing. Online marketing is een breed begrip en bevat talloze manieren om meer omzet te genereren. Maar uiteindelijk gaat het erom meer conversies te genereren tegen de laagste kosten. Hoe je het went of keert, de website is altijd de basis. Het kan zijn dat de huidige website in eerste instantie niet gebouwd is voor online marketingcampagnes, maar bijvoorbeeld om meer informatie te delen met bezoekers. Of de website is gebouwd om diverse diensten aan te bieden, maar er wordt geen specifieke dienst uitgelicht.

Ons advies: een campagnegerichte one-page website. Dit is een website die zich specifiek richt op de beoogde doelstellingen. Dat kan een specifieke dienst zijn van het aanbod zijn, zoals een loodgieters-spoedservice of een aannemer die een campagnegerichte website bouwt voor aanbouw-werkzaamheden. Zo kun je gericht online marketing inzetten bij de campagnegerichte website.

Voorbeeld one-page website

Huidige situatie: Stel je bent een loodgietersbedrijf en je hebt naast loodgieterswerk ook een 24/7 spoedservice. Je huidige website is www.ikbeneenloodgieter.nl. Hier vind je alle informatie over het bedrijf, de aangeboden diensten, projecten etc. De spoedservice is een van de onderdelen van het bedrijf en krijgt een plekje in het submenu van de website.

Nieuwe situatie: je bouwt een nieuwe website op www.loodgieter24-7.nl. Je zet diverse campagnes op die naar de nieuwe website verwijzen. Deze nieuwe website is puur gericht op de spoedservice. Je geeft aan hoe snel je bij ze bent op locatie, wat het kost, hoe jullie te werk gaan en hoe ze jullie kunnen contacteren.

20210625-MCH-0215_13

Voordelen one-page webdesign

Stuur aan op een conversie

Alle content op de one-page website is gericht op het behalen van een bepaald conversie, bijvoorbeeld contact opnemen.

Overzichtelijk voor mobiele gebruikers

Omdat het maar één pagina is, is de website goed te gebruiken en overzichtelijk voor mobiele gebruikers.

Geoptimaliseerd voor één zoekwoord

Met maar één pagina kun je heel gericht optimaliseren op één zoekwoord.

Hoe zet ik hier dan online marketing voor in?

Dat is de volgende vraag als de one-page website is gebouwd. Een one-page website is in eerste instantie bedoeld om direct meer conversies te behalen door de inzet van online marketing. Welke online-marketingmiddelen je inzet hangt van diverse factoren af, zoals het type dienst of product, je locatie, de mate van concurrentie, de doelgroep etc. Als we het voorbeeld van de loodgieter nemen die een 24/7 spoedservice aanbiedt, dan is Google Advertising hier een goed hulpmiddel voor. Dit omdat men via Google zoekt op bepaalde zoekwoorden die hen direct kunnen helpen. Denk bijvoorbeeld aan een lekkende vaatwasser, kapotte leidingen etc.

Dion-cropped

“We werken altijd van begin tot eind nauw samen met de klant om tot een mooie website te komen, die past bij de huisstijl en marketingdoelstellingen van het bedrijf.”

Mitchell Kertopawiro, webdesigner