Het bereik van een bericht zijn het aantal mensen wie je communicatie-uiting, bijvoorbeeld een advertentie of bericht hebben gezien. Uiteindelijk is het doel om natuurlijk de juiste doelgroep te bereiken. Met online marketing wordt het makkelijker om de juiste doelgroep te bereiken.
Er zijn verschillende termen als het gaat om bereik:
- Organisch: staat voor het aantal mensen wie jouw bericht heeft gezien in hun nieuwsoverzicht of pagina. Hoe meer volgers je op een social media platform hebt, hoe hoger het organisch bereik is.
- Betaald: het aantal mensen dat een bericht heeft gezien via een advertentie of doordat een bericht is gepromoot. Op social media platformen, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn kun door adverteren de juiste doelgroep bereiken.
Enkele tips om het bereik op social media te vergroten:
- Plaats waardevolle en actuele content en geef informatie waar de doelgroep daadwerkelijk naar op zoek is.
- Plaats berichten die vragen om interactie. Zo ga je een gesprek met je volgers aan en bouw je een relatie met ze op.
- Post berichten op het juiste moment en kom erachter welke content het beste werkt
- Zorg ervoor dat je met je berichten je doelgroep niet vol gaat ‘spammen’.
Social media uitbesteden aan SocialLane
SocialLane is dé social media expert die bedrijven helpt met het op de juiste manier inzetten van social media. Wij zorgen voor regelmaat, zichtbaarheid, branding, advertenties en promoties, webcare en content creatie. Dit leidt tot meer business voor zowel B2C als B2B.
Als je kiest voor het uitbesteden van social media dan weet je zeker dat er regelmatig content wordt geplaatst en dat deze aansluit bij de tone of voice van het bedrijf. Je hebt geen omkijken meer naar je social media, de verschillende kanalen op social media worden op de juiste manier ingezet en marketing doelstellingen worden behaald.