Wat is een clickbait?

Een clickbait (letterlijk: klikaas) is een verleidelijke titel in een artikel, social media post of in een video (vaak op YouTube) met als doel de nieuwsgierigheid van de bezoekers op te wekken, zodat zij meer geneigd zijn om uiteindelijk op deze link te klikken.

Voorbeelden clickbait

‘Vrouw redt hond uit auto, maar wat er daarna gebeurde had niemand verwacht!’

‘Je gelooft nooit dat.…’

Vaak zorgen zulke titels ervoor dat bezoekers tóch nieuwsgierig worden en het nieuwsbericht uiteindelijk lezen. Een misleidende titel is vaak niet relevant met de bijbehorende content.

Social media uitbesteden aan SocialLane

SocialLane is dé social media expert die bedrijven helpt met het op de juiste manier inzetten van social media. Wij zorgen voor regelmaat, zichtbaarheid, branding, advertenties en promoties, webcare en content creatie. Dit leidt tot meer business voor zowel B2C als B2B.

Als je kiest voor het uitbesteden van social media dan weet je zeker dat er regelmatig content wordt geplaatst en dat deze aansluit bij de tone of voice van het bedrijf. Je hebt geen omkijken meer naar je social media, de verschillende kanalen op social media worden op de juiste manier ingezet en marketing doelstellingen worden behaald.

Relevante kennisbank artikelen
Wat is Google Analytics 4?
Wat is Google Tag Manager?
Wat is een hyperlink?
Wat is een cookie?
Wat is pagespeed?
Wat is conversieoptimalisatie?
Wil je meer kennis vergaren?

SocialLane Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.