Pinterest is een social netwerksite die dient als een digitaal prikbord. Gebruikers van Pinterest kunnen ideeën ‘pinnen’ en borden maken. Ieder bericht op Pinterest is een ‘pin’.
Pinterest kan eigenlijk worden gezien als een zoekmachine. De gebruiker kan leuke ideeën zoeken en zo dus inspiratie op doen over allerlei onderwerpen. Daarnaast kan men deze ideeën makkelijk bewaren op borden en deze organiseren per categorie.
Gebruik van Pinterest
Direct na het maken van een account vraagt Pinterest om vijf interesses leuk te vinden. Op deze manier krijgt de gebruiker gepersonaliseerde aanbevelingen en krijgt hij pins te zien die binnen de vijf geselecteerde onderwerpen vallen.
Ieder pin heeft een aantal functieknoppen:
- De drie puntjes: hiermee kan men de afbeelding downloaden, rapporteren of insluiten.
- Bewaren: door hierop te klikken, kan men een pin bewaren op een bord met de juiste categorie.
- Delen: hiermee kan men de pin delen via e-mailadres, WhatsApp, Facebook, Facebook Messenger en Twitter.
- Vierkantje: door hierop te klikken wordt de pin groter en krijgt de gebruiker meerdere pins te zien die op de pin lijken waarop eerder is geklikt.
- URL: door hierop te klikken, wordt men doorgelinkt naar de website.
Daarnaast staan onder sommige pins een profiel waarop men meerdere borden kan zien en eventueel ook het profiel kan volgen.
Op Pinterest zijn de borden openbaar en kunnen dus door andere gebruikers gevolgd worden. Ook kunnen gebruikers een reactie onder een pin achterlaten en eventueel een pin ‘repinnen’. Een repin houdt in dat de gebruiker een pin op zijn eigen profiel plaatst die eigenlijk van een andere gebruiker is.
Social media uitbesteden aan SocialLane
SocialLane is dé social media expert die bedrijven helpt met het op de juiste manier inzetten van social media. Wij zorgen voor regelmaat, zichtbaarheid, branding, advertenties en promoties, webcare en content creatie. Dit leidt tot meer business voor zowel B2C als B2B.
Als je kiest voor het uitbesteden van social media dan weet je zeker dat er regelmatig content wordt geplaatst en dat deze aansluit bij de tone of voice van het bedrijf. Je hebt geen omkijken meer naar je social media, de verschillende kanalen op social media worden op de juiste manier ingezet en marketing doelstellingen worden behaald.