Facebook Page Insights zijn paginastatistieken die belangrijke inzichten geven over je pagina en volgers op Facebook. Deze gegevens kunnen worden gevonden door te navigeren naar de Facebookpagina en bovenaan te klikken op ‘Bedrijfsmanager’. Het is een handige en gratis tool van Facebook zelf.
Het gebruik van deze gegevens
Het is natuurlijk belangrijk om inzichten van verschillende berichten te krijgen. Zo kan er worden gezien welke berichten de meeste of minste betrokkenheid hebben. Door deze informatie kan de pagina worden aangepast en kan er worden gekozen welke inhoud het best voor een bedrijf of persoon werkt. Daarnaast wordt het met de inzichten makkelijker om het gedrag van een doelgroep beter te begrijpen.
Een aantal gegevens waar er met Facebook Page Insights inzicht in kan worden gegeven zijn:
- Bereik: hoeveel personen hebben je berichten gezien, geliked, gedeeld of een reactie achtergelaten
- Het aantal bezoeken: het aantal keren dat elk van je paginatabbladen is weergegeven, maar ook kan er worden gezien of bezoekers eerst via een andere website op de Facebookpagina terecht zijn gekomen
- Acties op pagina: inzicht krijgen in welke acties er zijn uitgevoerd op de pagina
- Personen: hierbij krijg je inzicht in je doelgroep via verschillende gegevens, zoals de leeftijd, geslacht en locatie. Ook wordt er inzicht gegeven wanneer mensen de pagina hebben bekeken en hoe ze de pagina hebben gevonden
- Berichten: inzicht krijgen hoe de verschillende berichten op de Facebookpagina hebben gepresteerd
Nu Facebook steeds vaker wordt ingezet als marketinginstrument is het belangrijk om de resultaten in te kunnen zien en deze te analyseren. Houd daarom de statistieken van jouw Facebookpagina goed in de gaten. Met Facebook Page Insights kun je de berichten goed aanpassen aan de interesses van de bezoekers.
Social media uitbesteden aan SocialLane
SocialLane is dé social media expert die bedrijven helpt met het op de juiste manier inzetten van social media. Wij zorgen voor regelmaat, zichtbaarheid, branding, advertenties en promoties, webcare en content creatie. Dit leidt tot meer business voor zowel B2C als B2B.
Als je kiest voor het uitbesteden van social media dan weet je zeker dat er regelmatig content wordt geplaatst en dat deze aansluit bij de tone of voice van het bedrijf. Je hebt geen omkijken meer naar je social media, de verschillende kanalen op social media worden op de juiste manier ingezet en marketing doelstellingen worden behaald.