8 tips voor een succesvolle remarketing campagne

remarketing tips

Remarketing is een krachtige marketingtool

Wil jij eerdere websitebezoekers terugkrijgen naar jouw website? Maak dan gebruik van remarketing. Met remarketing bereik je websitebezoekers die een pagina op jouw website hebben bezocht, maar vervolgens – om wat voor reden dan ook – weer zijn weggegaan.

Hieronder lees je acht tips om jouw remarketingcampagne zo succesvol mogelijk te laten verlopen.

1. Zorg voor een heldere call-to-action

Zorg ervoor dat de call-to-action in één oogopslag duidelijk is. Zo weet je doelgroep direct wat ze moeten doen als ze geïnteresseerd zijn in jouw aanbod.

CTA

 

2. Maak gebruik van beeld en tekst

Het gebruik van afwisselende beelden en teksten houdt je remarketingcampagne interessant.

 

3. Zorg voor een heldere boodschap

Door een heldere boodschap in je remarketingcampagne voorkom je dat mensen halverwege afhaken omdat ze niet begrijpen waar de boodschap over gaat.

 

4. Wees uniek

Probeer zo uniek mogelijk te zijn met je remarketingcampagne. Dit kun je doen door bijvoorbeeld een leuke actie toe te voegen of in te spelen op actuele gebeurtenissen. Originaliteit zorgt ervoor dat jouw bedrijf opvalt tussen alle andere bedrijven die ook remarketing gebruiken.

remarketing

5. Geef je campagne verschillende stadia

Houd er rekening mee dat sommige mensen wel geïnteresseerd kunnen zijn in wat je aanbiedt, maar er niet klaar voor zijn om tot aankoop over te gaan. Probeer daarom verschillende stadia in te bouwen in je campagne, waarbij mensen steeds meer worden gestimuleerd om tot een aankoop over te gaan of een dienst aan te vragen.

 

6. Maak gebruik van A/B-testing

Met een A/B-test kom je erachter welke variant van jouw advertentie het best werkt. Via een A/B-test maak je gebruik van verschillende advertenties, om er vervolgens achter te komen welke het beste aanslaat bij de doelgroep. Door deze variant te gebruiken kun je maximaal rendement uit de campagne halen.

abtest

 

7. Denk aan relevantie

Let erop dat de advertenties die je gebruikt voor remarketing relevant zijn voor de pagina’s waarop ze getoond worden. Een advertentie over winterbanden past bijvoorbeeld niet bij een website met zonvakanties. Een relevante advertentie voorkomt irritatie bij de websitebezoekers en vergroot de kans dat ze geïnteresseerd zijn in jouw aanbod.

 

8. Houd rekening met frequentie

Probeer een goede balans te vinden tussen het aantal keer dat mensen je advertentie zien en het aantal keer dat ze daadwerkelijk op de advertentie klikken.


Remarketing is een krachtige marketingtool, maar het is wel belangrijk om hier verstandig mee om te gaan. Overdrijf niet met het aantal advertenties dat je laat zien en probeer altijd relevant te blijven voor je doelgroep.

Wil jij je online (re)marketing uitbesteden bij ons? Iedere samenwerking starten we met het fasemodel (analyse + optimalisatie) of met een strategische kick-off. We bepalen dan samen de doelstellingen, werken een creatief campagne-concept uit en maken een actieplan met contentkalender. Maandelijks stemmen we de vorderingen af en sturen we bij waar nodig.