Wat is een frequency cap?

Google Online Kennisbank

De instelling frequency cap (ook wel frequentielimieten genoemd) is te vinden in Google Ads en hiermee wordt het aantal keren beperkt dat uw display-advertenties worden weergegeven aan dezelfde gebruiker in het Display Netwerk.

Hoe werkt het?

Je stelt een limiet in voor het aantal vertoningen aan dezelfde persoon per dag, per week of per maand. Daarnaast kun je aangeven of je dit limiet wilt toepassen op campagne,- advertentiegroep- of advertentieniveau.

Waarom zou ik een frequency cap toepassen?

Met frequency caps kun je het maximaal aantal keren bepalen dat iemand jouw advertentie te zien krijgt. Hierdoor zal je de gebruikers niet overspoelen met advertenties en zullen er ook geen irritaties opleveren vanuit de gebruiker.

Meer info over frequency caps lees je hier: frequentielimieten.

Google Ads uitbesteden

Google Ads campagnes uitbesteden heeft veel voordelen. SocialLane is Google partner en wij weten alles van succesvol online adverteren. We bereiken beter jouw doelgroep en zorgen voor meer relevant verkeer naar de website. Het resultaat? Meer bezoekers, lagere kosten per klik en dus een hoger rendement. Wij zetten succesvolle campagnes op, monitoren deze voortdurend en zorgen zo voor steeds betere resultaten!

Wil je ook meer resultaat met Google Ads Bel ons dan op 070 322 90 83.

Relevante kennisbank artikelen
Wat is Google Analytics 4?
Wat is Google Tag Manager?
Wat is een pageview?
Wat is een sessie?
Wat is een bouncepercentage?
Wat is een XML sitemap?
Wil je meer kennis vergaren?

Dutch Marketing Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.