Wat is een sessie?

Google Online Kennisbank

Een sessie betekent in online marketing de handeling(en) die een bezoeker op een site doet en kan bijvoorbeeld meerdere paginaweergaven, gebeurtenissen, sociale interacties en transacties bevatten. Deze term komt ook veel terug in Google Analytics.

Wat is een sessie?

Een sessie beëindigen

Zodra een sessie wordt beëindigd, kan er een nieuwe worden gestart. Een sessie kan op 2 manieren worden beëindigd:

  • Verlooptijd op basis van tijd:
    • Als er 30 minuten geen activiteit heeft plaatsgevonden. Bijvoorbeeld als iemand langer dan een half uur met de hond is gaan lopen of iemand die langer dan 30 minuten pauze heeft gehad.
    • Rond middernacht.
  • Campagnewijziging:
    • Als een gebruiker via een bepaalde Google Ads campagne op de site terechtkomt, deze verlaat en vervolgend terugkomt via een remarketing campagne.

Uitgebreide informatie over sessies: Hoe een websessie wordt gedefinieerd in Analytics.

Google Ads uitbesteden

Google Ads campagnes uitbesteden heeft veel voordelen. SocialLane is Google partner en wij weten alles van succesvol online adverteren. We bereiken beter jouw doelgroep en zorgen voor meer relevant verkeer naar de website. Het resultaat? Meer bezoekers, lagere kosten per klik en dus een hoger rendement. Wij zetten succesvolle campagnes op, monitoren deze voortdurend en zorgen zo voor steeds betere resultaten!

Wil je ook meer resultaat met Google Ads? Bel ons dan op 070 322 90 83.

 

Relevante kennisbank artikelen
Wat is Google Analytics 4?
Wat is Google Tag Manager?
Wat is een pageview?
Wat is een bouncepercentage?
Wat is een XML sitemap?
Wat is duplicate content?
Wil je meer kennis vergaren?

Dutch Marketing Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.