Een algoritme is, in het geval van Online Marketing, een formule die bepalend is voor de werking van bijvoorbeeld een zoekmachine. De formule is zeer ingewikkeld en er zijn talloze factoren die een rol spelen in de totstandkoming en uitwerking van een algoritme. Algoritmes zijn overal en weten precies hoe ze kunnen inspelen op de behoeften van internetgebruikers.
Google Algoritme
Ook zoekmachine Google werkt met een algoritme. Volgens Google maken de algoritmen van Google gebruik van meer dan 200 unieke signalen of ‘aanwijzingen’. Op basis van deze unieke signalen of aanwijzingen probeert Google haar gebruikers (of zoekers) het meest relevante resultaat te bieden. Ook geeft Google aan dat signalen zoals de gebruikte termen op een website, de recentheid van de content, de regio en PageRank hierbij een cruciale rol spelen.
Continu in verandering
Google is een commercieel bedrijf. Dit betekent dat zij concurrerend moet blijven ten opzichte van andere spelers in de markt, zoals Yahoo etc. De algoritmen van Google zijn dus continu in verandering met als doel om de gebruikerservaring of User Experience (UX) te optimaliseren. De afgelopen jaren heeft Google regelmatig grote wijzingen in haar algoritmen toegepast. Voor een heldere timeline kan je deze pagina van DMOZ raadplegen. Hier wordt ook dieper ingegaan op welke wijzigingen er per update hebben plaatsgevonden.
Google gecertificeerd
Heb je een vraag met betrekking tot zoekmachine optimalisatie? Dan kan je altijd bij ons terecht voor SEO advies. Websites die door SocialLane worden gemaakt zijn voorzien van een goede basis aan zoekmachine optimalisatie. Heb je echter al een website en wil je SEO advies? Dan kan je ook terecht bij SocialLane.
SocialLane helpt je met SEO advies op de meest uiteenlopende aspecten. Van de basis tot de meest gedetailleerde vragen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Onze consultants zijn gecertificeerde Google experts, zodat wij je altijd van de juist informatie kunnen voorzien. Ook al zijn het de meest complexe vragen op het gebied van zoekmachine optimalisatie.