Hoe kom je samen met de klant tot een goed webdesign?

Samen Met De Klant Goed Webdesign Uitgelicht

Iedere klant is anders en iedere klant verdient dan ook een unieke website. Zo’n website begint natuurlijk met een goed webdesign. Maar hoe kom je samen met de klant tot een goed webdesign? Dat ontdek je in deze blog! 

De kick-off

Bij de start van een website project gaan we samen met de klant om de tafel. Vaak weet de klant namelijk niet exact wat hij of zij wil. Soms is er wel een idee maar is dit idee te veel afgekaderd. In het eerste kick-off gesprek gaan wij samen met de klant aan tafel om de hulpvraag boven water te halen en wat de klant precies voor ogen heeft. We bespreken dan alle wensen en behoeften van de klant en toetsen dit aan de hand van een aantal voorbeelden. Dit kunnen voorbeelden zijn van andere websites, maar ook van ontwerp elementen of animaties. Zo krijgen wij een goed beeld van wat de klant nu écht wil. 

De ontwerpfase

Alle informatie die uit dit gesprek komt, nemen wij vervolgens weer mee in het proces van de ontwerpfase. We gaan aan de slag met de hulpvraag en bedenken de beste oplossing voor de klant. We maken een ontwerpvoorstel van de homepagina, waarin de wensen, behoeften en verschillende oplossingen in zijn verwerkt. Dit ontwerpvoorstel presenteren wij vervolgens weer aan de klant.  

Het ontwerpvoorstel

Dit moment is vooral om de klant een beeld te geven hoe de website eruit komt te zien wat betreft de lay-out en stijl, maar ook om samen met de klant tot een definitief ontwerp te komen. Kortom: we steken aan de hand van het ontwerpvoorstel de koppen bij elkaar, om zo op één lijn te komen met de wensen en behoeften van de klant. Zitten we dat? Dan werken we de overige pagina’s uit. 

De fine-tuning

Om de ontwerpfase af te ronden beleggen we nog laatste contactmoment in vorm van een presentatie om de overige pagina’s te bespreken. Hier krijgt de klant het hele ontwerp en de journey op de website te zien. Heeft de klant nog vragen? Dan kunnen wij deze gelijk bespreken. Komen er uit deze meeting nog aanpassingen? Dan voeren wij deze natuurlijk ook gelijk door. Zodra er een akkoord is gaan we aan de slag met het bouwen van de website. 

Korte lijntjes

Het laten designen van een website is natuurlijk niet niks. Het is dan ook logisch dat klanten komen met vragen, hoe simpel of complex dan ook. Het voordeel van onze werkwijze is dat er meerdere contactmomenten zijn. Zowel tijdens de afgesproken meetings en presentaties, als tussendoor. Deze contactmomenten samen met de korte lijntjes zorgen ervoor dat wij samen met de klant tot een goede oplossing kunnen komen.  

Onze aanpak

Geen klant is hetzelfde. Daarom is iedere website die wij ontwerpen maatwerk, aangepast aan de identiteit, wensen en doelstellingen van het bedrijf. Met onze persoonlijke aanpak hebben we écht aandacht voor de zowel de klant als de website. We zijn altijd flexibel en denken mee met de klant. Het resultaat? Een visueel sterk en toegankelijk ontwerp, dat jouw bedrijf de uitstraling krijgt die het verdient.
 

Website laten maken?

Klinkt dit je allemaal als muziek in de oren en is jouw bedrijf toe aan een nieuwe website? Onze specialisten steken graag voor jou de handen uit de mouwen. Neem vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap naar dé website die jouw bedrijf online laat stralen. Weten hoe we dat doen? Ontdek onze werkwijze.