Een algoritme is, in het geval van Online Marketing, een formule die bepalend is voor de werking van bijvoorbeeld een zoekmachine. De formule is zeer ingewikkeld en er zijn talloze factoren die een rol spelen in de totstandkoming en uitwerking van een algoritme. Algoritmes zijn overal en weten precies hoe ze kunnen inspelen op de behoeften van internetgebruikers.
Google Algoritme
Ook zoekmachine Google werkt met een algoritme. Volgens Google maken de algoritmen van Google gebruik van meer dan 200 unieke signalen of ‘aanwijzingen’. Op basis van deze unieke signalen of aanwijzingen probeert Google haar gebruikers (of zoekers) het meest relevante resultaat te bieden. Ook geeft Google aan dat signalen zoals de gebruikte termen op een website, de recentheid van de content, de regio en PageRank hierbij een cruciale rol spelen.
Continu in verandering
Google is een commercieel bedrijf. Dit betekent dat zij concurrerend moet blijven ten opzichte van andere spelers in de markt, zoals Yahoo etc. De algoritmen van Google zijn dus continu in verandering met als doel om de gebruikerservaring of User Experience (UX) te optimaliseren. De afgelopen jaren heeft Google regelmatig grote wijzingen in haar algoritmen toegepast. Voor een heldere timeline kan je deze pagina van DMOZ raadplegen. Hier wordt ook dieper ingegaan op welke wijzigingen er per update hebben plaatsgevonden.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag