Bodaanpassingen is een functie binnen Google Ads waarbij je kunt aangeven of de advertenties vaker of minder vaak worden weergegeven op basis van waar, wie, wanneer en hoe mensen zoeken. Bodaanpassingen kunnen op de volgende niveaus toegepast worden:
- Locaties
- Advertentieplanning
- Apparaten
- Demografie
Waarom een bodaanpassing toepassen?
Stel dat je jouw diensten in heel Nederland aanbiedt en dat zowel Google Ads als Google Analytics aantoont dat klikken en conversies in Noord-Holland meer waarde hebben, dan kan je hier een positieve bodaanpassing op toepassen.
Voorbeeld
Stel je hebt een campagne die goed presteert in de provincie Noord-Holland bij een maximum CPC-bod van € 2. Je wilt de advertentie dan meer prominentie geven in deze provincie. Je kan dan bijvoorbeeld een bodaanpassing toepassen van 20% op deze provincie waarbij het maximale CPC-bod wordt verhoogd naar € 2,40. De berekening is als volgt:
Startbod: € 2
Mobiele aanpassing: € 2 + (€ 2 x 20%) = € 2,40
Resulterend bod voor zoekopdrachten in de provincie Noord-Holland: € 2,40
Google Ads uitbesteden
Google Ads campagnes uitbesteden heeft veel voordelen. SocialLane is Google partner en wij weten alles van succesvol online adverteren. We bereiken beter jouw doelgroep en zorgen voor meer relevant verkeer naar de website. Het resultaat? Meer bezoekers, lagere kosten per klik en dus een hoger rendement. Wij zetten succesvolle campagnes op, monitoren deze voortdurend en zorgen zo voor steeds betere resultaten!
Wil je ook meer resultaat met Google Ads Bel ons dan op 070 322 90 83.