Wat zijn bodaanpassingen?

Google Online Kennisbank

Bodaanpassingen is een functie binnen Google Ads waarbij je kunt aangeven of de advertenties vaker of minder vaak worden weergegeven op basis van waar, wie, wanneer en hoe mensen zoeken. Bodaanpassingen kunnen op de volgende niveaus toegepast worden:

  • Locaties
  • Advertentieplanning
  • Apparaten
  • Demografie

Waarom een bodaanpassing toepassen?

Stel dat je jouw diensten in heel Nederland aanbiedt en dat zowel Google Ads als Google Analytics aantoont dat klikken en conversies in Noord-Holland meer waarde hebben, dan kan je hier een positieve bodaanpassing op toepassen.

Voorbeeld

Stel je hebt een campagne die goed presteert in de provincie Noord-Holland bij een maximum CPC-bod van € 2. Je wilt de advertentie dan meer prominentie geven in deze provincie. Je kan dan bijvoorbeeld een bodaanpassing toepassen van 20% op deze provincie waarbij het maximale CPC-bod wordt verhoogd naar € 2,40. De berekening is als volgt:

Startbod: € 2
Mobiele aanpassing: € 2 + (€ 2 x 20%) = € 2,40
Resulterend bod voor zoekopdrachten in de provincie Noord-Holland: € 2,40

Bodaanpassingen

Google Ads uitbesteden

Google Ads campagnes uitbesteden heeft veel voordelen. SocialLane is Google partner en wij weten alles van succesvol online adverteren. We bereiken beter jouw doelgroep en zorgen voor meer relevant verkeer naar de website. Het resultaat? Meer bezoekers, lagere kosten per klik en dus een hoger rendement. Wij zetten succesvolle campagnes op, monitoren deze voortdurend en zorgen zo voor steeds betere resultaten!

Wil je ook meer resultaat met Google Ads Bel ons dan op 070 322 90 83.

Relevante kennisbank artikelen
Wat is Google Analytics 4?
Wat is Google Tag Manager?
Wat is een pageview?
Wat is een sessie?
Wat is een bouncepercentage?
Wat is een XML sitemap?
Wil je meer kennis vergaren?

Dutch Marketing Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.