Wat is een bodsimulator?

Google Online Kennisbank
Wat is een bodsimulator?

Een bodsimulator is een functie in de nieuwe Ads-interface waarmee je de potentiële impact van je bod op jouw advertentieresultaten kunt zien. Met bodsimulatoren van Google Ads krijg je inzage in hoeverre verschillende biedingen van invloed kunnen zijn op de prestaties van uw advertenties. Hoe weet je bijvoorbeeld dat je met een bepaald CPC-bod op positie 3 staat en hoeveel klikken deze ongeveer krijgt? Of in hoeverre zullen het aantal vertoningen stijgen als je het CPC-bod met 1 euro verhoogd? De bodsimulator is een functie binnen Google Ads die deze informatie kan verschaffen.

Bodsimulator

Er zijn binnen Google Ads verschillende bodsimulatoren. Hieronder de meest gebruikte simulatoren:

  1. De reguliere bodsimulator: Deze toont aan hoe wijzigingen in jouw maximale CPC-bod van invloed kunnen zijn op de kosten, het aantal klikken en vertoningen.
  2. Doel-CPA: deze simulator toont aan hoe wijzigingen in jouw doel-CPA (kosten per acquisitie) van invloed kunnen zijn op de advertentieprestaties.
  3. Bodsimulator voor Shopping-campagnes: Deze simulator laat zien hoe bepaalde wijzigingen in biedingen van invloed kunnen zijn op de prestaties van de productgroepen in Shopping campagnes.

Google Ads uitbesteden

Google Ads campagnes uitbesteden heeft veel voordelen. SocialLane is Google partner en wij weten alles van succesvol online adverteren. We bereiken beter jouw doelgroep en zorgen voor meer relevant verkeer naar de website. Het resultaat? Meer bezoekers, lagere kosten per klik en dus een hoger rendement. Wij zetten succesvolle campagnes op, monitoren deze voortdurend en zorgen zo voor steeds betere resultaten!

Wil je ook meer resultaat met Google Ads? Bel ons dan op 070 322 90 83.

Relevante kennisbank artikelen
Wil je meer kennis vergaren?

SocialLane Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.