Wat is een Click Through Rate (CTR)?

Google Online Kennisbank

De CTR staat voor Click Through Rate en betekent letterlijk doorklikratio. De CTR is een verhoudingscijfer dat aangeeft hoe vaak mensen op uw AdWords-advertentie klikken nadat ze deze hebben bekeken.

De formule van de CTR

De click through rate is simpel te berekenen door het aantal klikken van de advertentie te delen door het aantal vertoningen.

Aantal klikken = 5
Aantal vertoningen = 40

Berekening CTR: 5 / 40 x 100 = 12,5%

Wat is een juiste CTR?

Volgens de richtlijnen van Google moet de CTR minimaal 2% zijn. Is de CTR lager dan 2%, dan is de relevantie en interesse in de advertentie niet hoog genoeg van bezoekers. Een hoge CTR is dus een goede indicatie dat gebruikers de advertenties nuttig en relevant vinden.

Google Ads uitbesteden

Google Ads campagnes uitbesteden heeft veel voordelen. SocialLane is Google partner en wij weten alles van succesvol online adverteren. We bereiken beter jouw doelgroep en zorgen voor meer relevant verkeer naar de website. Het resultaat? Meer bezoekers, lagere kosten per klik en dus een hoger rendement. Wij zetten succesvolle campagnes op, monitoren deze voortdurend en zorgen zo voor steeds betere resultaten!

Wil je ook meer resultaat met Google Ads? Bel ons dan op 070 322 90 83.

Relevante kennisbank artikelen
Wat is Google Analytics 4?
Wat is Google Tag Manager?
Wat is een pageview?
Wat is een sessie?
Wat is een bouncepercentage?
Wat is een XML sitemap?
Wil je meer kennis vergaren?

Dutch Marketing Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.