Wat is een Cost Per Action (CPA)?

Google Online Kennisbank
Wat is een Cost Per Action (CPA)?

Cost Per Action is een online prijsmodel voor advertenties waar de adverteerder betaalt voor een specifieke acquisitie die wordt uitgevoerd door een bezoeker. De actie is vrijwel altijd een vorm van conversie. Denk hierbij aan een sale of wanneer men een formulier indient.

Formule

Kosten campagne / aantal acquisities

Adverteren

Het verschil met Cost Per Click is dat bij Cost Per Action de adverteerder betaalt voor de daadwerkelijke opbrengsten van een marketingcampagne. Dit verlaagt het risico van de adverteerder en stimuleert uitgevers en affiliates om uitingen zo aantrekkelijk en effectief mogelijk uit te dragen. Bij CPA betaalt de adverteerder pas als de potentiële klant echt een actie onderneemt.

Adverteren op Google

Professionals weten het al lang. Adverteren op Google werkt! Uit onderzoek is gebleken dat Adverteren op Google een van de meest doeltreffende manieren van adverteren is.

Wil je het maximale uit Google Ads halen? Dan kan je dit het beste uitbesteden aan specialisten. SocialLane is Google Partner en wij kennen alle mogelijkheden van adverteren op Google. De Google advertenties uitbesteden aan SocialLane betekent met minder kosten meer resultaat!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Relevante kennisbank artikelen
Wil je meer kennis vergaren?

SocialLane Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.