Wat is een Cost Per Click (CPC)?

Google Online Kennisbank

Cost Per Click is een term die gebruikt wordt bij het online adverteren. De kost per klik zijn de kosten voor een klikkende bezoeker op een online advertentie. Bij kost per klik betaalt de adverteerder voor elke bezoeker die doorklikt naar de betreffende website.

Formule

Kosten van de uiting / aantal kliks

Adverteren

Bij het afrekenmodel Cost Per Click worden alleen de klikken betaald. Aan de kosten van CPC kan een maximum gegeven worden. Dit is het CPC-bod en het hoogste bedrag wat de adverteerder bereid is om te betalen voor een klik.

Het is de kunst en natuurlijk ideaal voor de adverteerder om met een advertentie de juiste hoeveelheid mensen te bereiken tegen een lage Cost Per Click. Men wil uiteindelijk met een advertentie kwalitatief goede traffic krijgen.

Google Ads uitbesteden

Google Ads campagnes uitbesteden heeft veel voordelen. SocialLane is Google partner en wij weten alles van succesvol online adverteren. We bereiken beter jouw doelgroep en zorgen voor meer relevant verkeer naar de website. Het resultaat? Meer bezoekers, lagere kosten per klik en dus een hoger rendement. Wij zetten succesvolle campagnes op, monitoren deze voortdurend en zorgen zo voor steeds betere resultaten!

Wil je ook meer resultaat met Google Ads Bel ons dan op 070 322 90 83.

Relevante kennisbank artikelen
Wat is Google Analytics 4?
Wat is Google Tag Manager?
Wat is een pageview?
Wat is een sessie?
Wat is een bouncepercentage?
Wat is een XML sitemap?
Wil je meer kennis vergaren?

Dutch Marketing Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.