Een klantpersona is een document waarin men vastlegt hoe de gemiddelde klant eruitziet en geeft een klantgroep als het ware een ‘gezicht’.
Voor het bepalen en beschrijven van een klantpersona worden een aantal zaken opgenomen, zoals:
- Leeftijd
- Geslacht
- Woonplaats
- Geschat inkomen
- Persoonlijke wensen, voorkeuren en behoeften
- Media- en consumptiegedrag
- Leefstijl
Waarom een beschrijving?
Vaak worden er een stuk of drie tot acht persona’s van een bedrijf beschreven die kenmerkend zijn voor de betreffende klantgroep. Voor een bedrijf is het handig om deze persona’s op te stellen. Zo kan een bedrijf het gedrag van klanten in kaart te brengen, de tone of voice bepalen, klanten beter te begrijpen en uiteindelijk kan daar beter op worden ingespeeld met de communicatie- en marketingactiviteiten. De klantpersona geeft gedetailleerder informatie over de doelgroep weer.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag