Een kwaliteitsscore is een score op een schaal van 1 t/m 10 die wordt toegekend aan zoekwoorden binnen een advertentie. Deze score speelt een rol op de positie van advertenties binnen betaalde zoekopdrachten en de kosten per klik.
Zoekwoorden met een hogere kwaliteitsscore kunnen leiden tot lagere kosten en een hogere advertentiepositie. Andersom geldt dat zoekwoorden met een lagere score juist zorgen voor hogere kosten per klik en een lagere advertentiepositie. Bij de kwaliteitsscore geld dus hoe relevanter de advertenties voor gebruikers zijn, hoe groter de kans op een hogere score.
Beoordeling
De kwaliteitsscore wordt beoordeeld door 3 factoren:
- De relevantie van bestemmingspagina’s
- De CTR van de zoektermen
- De relevantie van de zoekwoorden in de advertentie
Adverteren op Google
Professionals weten het al lang. Adverteren op Google werkt! Uit onderzoek is gebleken dat Adverteren op Google een van de meest doeltreffende manieren van adverteren is.
Wil je het maximale uit Google Ads halen? Dan kan je dit het beste uitbesteden aan specialisten. SocialLane is Google Partner en wij kennen alle mogelijkheden van adverteren op Google. De Google advertenties uitbesteden aan SocialLane betekent met minder kosten meer resultaat!