Een webinar is een live videostream waarin degene die het webinar verzorgt de bezoekers informeert, zoals men dat normaliter bij een seminar ook doet. Het woord ‘webinar’ is een combinatie van ‘web’ en ‘seminar’.
Voordelen van een webinar
Webinars zijn interactief en kunnen vanaf elke gewenste plek gevolgd worden. Een voordeel van webinars is dat men vanaf één locatie een interactieve presentatie kan geven voor een groot publiek. Hiermee wordt er in één klap een groot publiek bereikt en hoeven lezingen niet apart gegeven worden.
Een ander voordeel is dat kijkers betrokken worden doordat er genoeg interactiemogelijkheden zijn. Denk hierbij aan polls en live vragen stellen.
Doeleinden
Een webinar is voor iedereen geschikt en kan worden ingezet voor verschillende doeleinden.
- Marketing & sales: kennis met elkaar delen, contentmarketing en voor productdemonstraties.
- Training en opleiding: e-learning, (betaalde) cursussen en workshops.
- Interne communicatie: webinars zijn geschikt voor het uitwisselen van informatie binnen een organisatie.
- Leadgeneratie: webinars kunnen optimaal worden ingezet voor het in contact komen met potentiële klanten.
Online succes en een plezierige samenwerking
Online marketing uitbesteden bij ons? Hoe gaan wij dan te werk? Iedere samenwerking starten we met het fasemodel (analyse + optimalisatie) of met een strategische kick-off. We bepalen dan samen de doelstellingen, werken een creatief campagne-concept uit en maken een actieplan met contentkalender. Maandelijks stemmen we de vorderingen af en sturen we bij waar nodig.
Onze marketeers werken veelal vanuit ons kantoor aan de Scheveningse haven, maar ze werken ook graag op locatie bij de klant.