Wat is nofollow?

Google Online Kennisbank
Wat is nofollow?

Een nofollow is een stukje code dat aan een link wordt toegevoegd. De link wordt dan voorzien van een nofollow tag. Het toevoegen van een nofollow tag zorgt ervoor dat een bot van Google deze link niet achteraan gaat. Google crawlt namelijk met behulp van een bot websites om deze te indexeren. De code geeft als het ware een aanwijzing aan deze bot om te laten zien dat deze hyperlink geen invloed mag hebben op de ranking in zoekmachines. De bot geeft de link dus geen PageRank waarde mee.

Waarvoor nodig?

Een nofollow tag is vooral bedoeld om zoekmachinespam tegen te gaan. Google hecht geen waarde aan links met een nofollow tag waardoor een website geen waarde verliest. Door gebruik te maken van een nofollow tag kan Google zien dat de link geen linkautoriteit mag doorgeven. Linkautoriteit zegt iets over de invloed die een link van zoekmachines mag uitoefenen op de positie van een website voor een bepaalde zoekterm.

Waarom een nofollow?

Een nofollow kan gebruikt worden bij:

  • Onbetrouwbare inhoud
  • Betaalde links
  • Prioriteitsbepaling voor crawls

Google gecertificeerd

Heb je een vraag met betrekking tot zoekmachine optimalisatie? Dan kan je altijd bij ons terecht voor SEO advies. Websites die door SocialLane worden gemaakt zijn voorzien van een goede basis aan zoekmachine optimalisatie. Heb je echter al een website en wil je SEO advies? Dan kan je ook terecht bij SocialLane.

SocialLane helpt je met SEO advies op de meest uiteenlopende aspecten. Van de basis tot de meest gedetailleerde vragen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Onze consultants zijn gecertificeerde Google experts, zodat wij je altijd van de juist informatie kunnen voorzien. Ook al zijn het de meest complexe vragen op het gebied van zoekmachine optimalisatie.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Relevante kennisbank artikelen
Wil je meer kennis vergaren?

SocialLane Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.