Valt Twitter onder jouw marketingstrategie?
Twitter inzetten voor jouw bedrijf kan vele voordelen geven. Het is een van de meest populaire sociale media platforms ter wereld. Het is een platform waarop gebruikers korte berichten (tweets), kunnen plaatsen en deze kunnen delen met hun volgers. Hoewel Twitter al in 2006 werd gelanceerd, is het vandaag de dag nog steeds relevant en veel in gebruik.
Twitter is een microblogging platform dat mensen in staat stelt om korte berichten van maximaal 280 tekens te delen met hun volgers. Het platform heeft meer dan 330 miljoen maandelijkse actieve gebruikers en meer dan 145 miljoen dagelijkse actieve gebruikers. De perfecte plek om jouw doelgroep te bereiken.
Waarvoor wordt Twitter gebruikt?
Twitter is vooral populair onder beroemdheden, politici, journalisten en marketeers, maar het wordt ook door miljoenen gewone mensen gebruikt om hun mening te delen en in contact te komen met anderen. Wat Twitter uniek maakt, is de snelheid waarmee informatie wordt verspreid. Omdat tweets kort en snel te lezen zijn, kunnen gebruikers snel op de hoogte blijven van het laatste nieuws en trends. Bovendien maakt de hashtag functie het gemakkelijk om berichten te categoriseren en te vinden op basis van een specifiek onderwerp. Dit maakt het platform tot een onmisbare bron van (actuele) informatie en inspiratie. Naast het delen van berichten en het volgen van anderen, kun je ook polls maken, foto’s en video’s plaatsen en privéberichten verzenden. Twitter is ook een geweldig platform om in contact te komen met anderen, of je nu op zoek bent naar nieuwe vrienden of professionele connecties.
Twitter inzetten voor je bedrijf
Twitter is een waardevol marketinginstrument. Je kunt als bedrijf het platform gebruiken om jouw producten en diensten te promoten en natuurlijk om in contact te komen met jouw klanten. Door het gebruik van hashtags kun je als bedrijf jouw bereik en merkbekendheid vergroten. Door Twitter optimaal te benutten, kun je ontdekken wat er precies leeft onder je doelgroep, waar ze mee bezig zijn en vooral wat er over jouw bedrijf wordt gezegd. In het algemeen kan Twitter een waardevol marketinginstrument zijn, mits het platform goed wordt gebruikt.
Bijvoorbeeld als je regelmatig interessante nieuwtjes deelt of gratis tips weggeeft, is Twitter zeker een aanrader. Je wilt dat zoveel mogelijk mensen jouw content lezen en door het te delen via Twitter vergroot je het bereik. Misschien heb je zelf affiniteit met het platform en kun jij jezelf perfect uiten door middel van tweets. Als ondernemer kun je dan gerust experimenteren met Twitter en kijken of het iets voor jouw bedrijf kan betekenen.
Social media uitbesteden aan SocialLane
SocialLane is dé social media expert die bedrijven helpt met het op de juiste manier inzetten van social media. Wij zorgen voor regelmaat, zichtbaarheid, branding, advertenties en promoties, webcare en content creatie. Dit leidt tot meer business voor zowel B2C als B2B.
Als je kiest voor het uitbesteden van social media dan weet je zeker dat er regelmatig content wordt geplaatst en dat deze aansluit bij de tone of voice van het bedrijf. Je hebt geen omkijken meer naar je social media, de verschillende kanalen op social media worden op de juiste manier ingezet en marketing doelstellingen worden behaald.