Let’s meet: 070-3229083
Dagelijks gebruiken miljoenen Nederlanders Facebook. Door de vele berichten die dagelijks geplaatst worden, worden posts van bedrijven maar aan een beperkt aantal volgers getoond. De inzet van advertenties op Facebook is daarom onmisbaar voor bedrijven. Een groot voordeel van adverteren op Facebook is dat je de juiste doelgroep kunt targeten aan de hand van o.a. demografische gegevens en interesses, waardoor je de doelgroep perfect kunt bereiken.
Eigenlijk is adverteren op Facebook het betaald plaatsen van content op het platform. Door het advertentieplatform van Facebook kun je advertenties in het persoonlijke nieuwsoverzicht van Facebookgebruikers laten verschijnen. Maar dat is niet het enige, je kunt er ook voor kiezen om de advertenties te tonen in bijvoorbeeld de Facebook Stories, het video-overzicht, de Marketplace en het groepenoverzicht. Deze advertentie stuurt je vervolgens door naar de website, de bedrijfspagina op Facebook of een speciaal ontwikkelde app. Ook kun je de doelgroep aanmoedigen op het versturen van een bericht in de Facebook Messenger.
Wil jij adverteren via Facebook meenemen in de marketingstrategie? SocialLane is dé partner.
De basis voor iedere Facebookcampagne is het kiezen van de juiste campagnedoelstelling.
Er zijn drie hoofdcategorieën: bekendheid, overweging en conversie.
Aan de hand van deze doelstellingen zijn er diverse templates voor de campagnes.
We lichten er enkele uit:
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.
Facebook heeft een uitgebreid advertentiesysteem waarmee je vrij gemakkelijk en snel nieuwe fans en klanten kunt werven. Met een goede, maar ook korte call-to-action in combinatie met pakkend beeldmateriaal wek je binnen enkele seconden interesse en boek je in een korte tijd al resultaat.
Een goede social-mediastrategie is pas compleet wanneer we de website erbij betrekken. De website is niet zomaar de kern van onze werkwijze. Zoveel mogelijk klikken naar de website is wat wij willen bereiken wanneer de campagne wordt opgezet met als doelstelling het genereren van traffic.
Het inzetten van een leadcampagne is voor onze marketeers in een mum van tijd geregeld. We kunnen Lead Ads inzetten voor de volgende doelen:
– sales-campagnes
– opt-in nieuwsbriefinschrijvingen
– whitepapers downloaden
– inschrijven voor winacties
– etcetera…
De mogelijkheden zijn eindeloos. Omdat we zelf het formulier kunnen samenstellen en daarnaast nog (optioneel) drie vragen kunt stellen (multiple choice en open vragen) is het geheel aan ons om te bepalen hoe we de Lead Ads in willen zetten en welke gegevens we voor het bedrijf willen verzamelen.
De kracht van een Facebook-eventpagina wordt vaak onderschat. Maar ook jouw evenementen kunnen hier juist goed van profiteren. Een evenement aanmaken op Facebook is in no-time geregeld en levert veel free publicity op.
Maar hoe zorg je ervoor dat het maximale uit het Facebook-event gehaald wordt? Met de kennis van onze marketeers maken wij het evenement een groot succes.
Je kent het vast stiekem al… Even snel een kijkje genomen op je favoriete webshop? Vervolgens zie je de schoenen die je toch wel erg graag wilt, maar net iets boven je budget zijn meerdere keren op Facebook voorbij komen. Resultaat? Winkelmandje, afrekenen en ‘ding dong’ die net te dure schoenen zijn toch bezorgd.
Remarketing inzetten op Facebook is een perfecte manier om specifiek te adverteren aan mensen die de website al eerder hebben bezocht. Deze mensen vormen een zeer relevante doelgroep en je zult zien dat je hiermee bijvoorbeeld je opt-ins en verkopen tegen lage kosten flink kunt ophogen.
Adverteren op Facebook brengt diverse voordelen met zich mee:
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.
Facebook is in 2003 opgericht door Mark Zuckerberg. In eerste instantie was het een website waarbij studenten met elkaar in contact konden komen door berichten, foto’s en aantekeningen te delen. Naast Harvard hadden meerdere universiteiten in de VS interesse in het platform en sindsdien heeft Facebook een wereldwijde groei doorgemaakt. Facebook is daarbij uitgegroeid naar een echt social-mediaplatform in plaats van een communicatiemiddel tussen studenten.
Vanwege diverse klachten van gebruikers over een te groot aantal berichten van bedrijven, heeft Facebook een grote wijziging doorgevoerd in het algoritme. Het organische bereik van bedrijven en merken is kleiner geworden, ondanks dat de content relevant is. Persoonlijke berichten van familie en vrienden zijn voor Facebook veel belangrijker. Facebook gaat dus terug naar waar het voorheen voor bedoeld was. Hierdoor is het adverteren via Facebook een must geworden om de doelgroep te bereiken.
Uit ervaring weten wij dat adverteren op Facebook veel toegevoegde waarde biedt voor bedrijven. Om te beginnen heeft Facebook een enorm bereik met miljoenen gebruikers in Nederland. Dit bereik haalde je vroeger door te adverteren in kranten of door een radiocommercial te maken. Hier betaal je veel geld voor, terwijl je ook een grote kans hebt op waste. Dit zijn mensen die je wel bereikt, maar niet in je doelgroep vallen. Dat is zonde van het geld. Nu kun je eenzelfde bereik behalen met Facebook, maar dan veel specifieker getarget én tegen veel lagere kosten.
Facebook speelt ook een belangrijke rol in de customer journey. Dit is de reis die de klant aflegt om uiteindelijk bij het bedrijf te komen en tot een actie over te gaan. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van de volgende marketingmix: een radiocommercial, Google-adverteren, advertenties in bushokjes en dan vervolgens ook nog eens een Facebookadvertentie. Door de inzet van vier verschillende media, komt de doelgroep de boodschap meerdere keren tegen en onthoudt deze een stuk beter. Grote kans dat de doelgroep uiteindelijk actie onderneemt en tot een conversie overgaat.
Ten slotte is Facebook een ideaal hulpmiddel om relaties met klanten te onderhouden. Via Facebook Messenger kunnen gebruikers vragen stellen waar je gemakkelijk op kunt antwoorden. Maar je kunt Facebook ook gebruiken om de doelgroep op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen en acties.
Wil jij adverteren op Facebook meenemen in de marketingstrategie?
Wij willen graag sparren over de mogelijkheden en de strategische inzet hiervan.
Aan de hand van de doelstellingen en wensen kunnen we een mooi plan neerzetten en online succes behalen.
Kom gezellig een bakkie doen in de haven.
Wil jij zelf aan de slag gaan met online marketing? Volg dan een opleiding van Dutch Marketing Academy. Alle opleidingen en cursussen zijn met begeleiding van onze ervaren marketeers.
Ontvang één keer per maand een nieuwsbrief vol met de laatste trends, kennisartikelen en nieuws!