Wat is conversieoptimalisatie?

Websites Online Kennisbank
Wat is conversieoptimalisatie?

Conversieoptimalisatie is het verbeteren van de salesfunnel van de website met als doel het verhogen van de conversieratio van bezoeker naar een gewenst resultaat, zoals een lead of aankoop. Conversieratio zijn het aantal bezoekers dat een gewenst doel heeft vervuld in verhouding tot het totaalaantal bezoekers. Het ‘triggeren’ van bezoekers op een website speelt een rol bij de conversieoptimalisatie.

Optimalisatie

Optimalisatie is het verbeteren van de resultaten; het tot het hoogste effect brengen. Wanneer resultaten gemeten kunnen worden, dan kunnen deze ook verbeterd worden. Zoals we wel vaker zeggen: meten is weten. Het is hierbij belangrijk om het gedrag van de websitebezoeker te onderzoeken. Dit kan bijvoorbeeld weer gebruikt worden om de performance van een website te meten.

Formule

De formule van conversieratio is:

het aantal conversies / aantal bezoekers x 100%.

Hoe hoger de conversieratio, hoe meer omzet er wordt gegenereerd.

Website laten maken?

Wil je een professionele website laten maken die past bij jouw bedrijf en jouw marketing doelstellingen?

SocialLane is gespecialiseerd in het maken van websites en webshops op maat. Voor bedrijven met ambitie. We ontwerpen en bouwen in multidisciplinaire teams, waarbij onze webdesigners nauw samenwerken met onze SEO-specialisten en developers. En natuurlijk met jou.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Relevante kennisbank artikelen
Wil je meer kennis vergaren?

SocialLane Academy biedt specifieke cursussen en een complete online marketing opleiding.