Een conversiepunt (ook wel call-to-action punten) is een deel van een website waarop een bezoeker een actie uit kan voeren. De actie die de bezoeker uit kan voeren noemen wij een conversie. In online marketing maken we onderscheid tussen verschillende type conversie: micro- en macro conversies.
Voorbeeld microconversie:
- Opt-in formulier nieuwsbrief
- Invullen contactformulier
- Afspelen van een video
- Downloaden van een pdf
Voorbeeld macroconversie:
- Online inplannen van een (terugbel) afspraak
- Aanschaf van een product
In het algemeen lezen bezoekers niet een hele website door, maar ‘scannen’ ze dit snel. Daarom is het belangrijk dat de conversiepunten op een website opvallen. Denk hierbij aan de positie en kleuren. Het is belangrijk om de conversiepunten niet helemaal onderaan een website te plaatsen, maar op een positie dat een bezoeker niet naar beneden hoeft te scrollen.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag