DutchEnglish

Social eventpromotie

Je evenement met behulp van een flyer of de lokale krant promoten? Die tijd is voorbij! Dankzij het massale gebruik van social media is dit tegenwoordig een perfecte aanvulling op de reguliere offline marketing om je evenement of beurs te promoten.

kantoor sociallane

Evenement en beurs promotie

Op zoek naar een online-marketingbureau om een beurs of evenement te promoten via social media? SocialLane staat te trappelen om je te helpen! Wij nemen het werk uit handen met betrekking tot het promoten van het event. Of de doelstelling nu is om de beurs onder de aandacht te brengen, meer bezoekers naar de beurs te trekken of meer binding tussen bezoeker en beurs te creëren, wij stellen de juiste strategie op en gaan voor je aan de slag.

Een vaak gestelde vraag is: hoe bereik ik de potentiële bezoekers van mijn beurs? Wij helpen bij dit vraagstuk door op een slimme en originele manier klanten te benaderen en enthousiast te maken voor de beurs. Ons creatieve team zal een social-mediastrategie uitstippelen die bij past bij de doelgroep van de beurs. Want elke doelgroep vereist een andere benadering.

Social eventpromotie zorgt voor

Groot bereik

Door de inzet van social media en social advertising wordt het evenement of de beurs bij de doelgroep onder de aandacht gebracht.

Persoonlijke beleving

Met de inzet van social media voorafgaand aan, tijdens en na afloopt van het evenement, geef je nog meer beleving aan het evenement of de beurs. 

Engagement

De creatieve en pakkende content zorgt ervoor dat je in korte tijd een band opbouwt met de doelgroep van het evenement of de beurs. Hiermee creëer je meer engagement.

Meer deelnemers

Een groter bereik onder de doelgroep, betekent ook een groter aantal bezoekers en actieve deelnemers op het evenement of de beurs. 

Strategische aanpak

Belangrijk om een evenement tot een succes te laten worden, is om doordacht aan de slag te gaan. Om dit te doen bij social eventpromotie hanteren wij 3 stappen: strategie bepalen, uitvoering en monitoring. Alvorens wij aan de slag gaan, gaan we eerst met elkaar om de tafel zitten om de strategie te bepalen. In de strategiesessie leren we elkaar kennen en gaan we bepalen wat de doelstellingen zijn, wie de doelgroep is voor de beurs of het evenement, welke middelen er ingezet gaan worden, welk type content gebruikt moet worden en hoe het het interne draagvlak is. Na de strategiesessie volgt de uitvoering en monitoring. Het monitoren kunnen wij ondersteunen met de volgende 3 middelen:

Dashboard is een online overzicht van de berichten over het evenement of de beurs. Wij kunnen meer dan 400.000 bronnen online scannen en de berichten over je evenement in een dashboard tonen.

Live reporting van jouw evenement of beurs verzorgen wij via Periscope. Met onze Periscope-reporter interviewen wij sprekers en geven sfeerbeelden van het evenement. Een voordeel is dat het online live wordt uitgezonden en het te bekijken is over de hele wereld.

Webcare is het aangaan van de interactie met bezoekers. Wij zorgen voor een adequate interactie tussen het evenement en de bezoekers. Bij deze interactie zorgen wij voor het verstrekken van informatie voorafgaand aan het evenement en tijdens het evenement. Ook doen wij de nazorg.

20210625-MCH-0215_13
Dion-cropped

“Een evenement wordt nog grootser met de inzet van social eventpromotie! Niet alleen trek je hiermee meer bezoekers, maar door de inzet van onze monitoringtools gaat het event ook écht leven op de sociale kanalen.”

Celeste de Zwart, contentmarketeer