Social Media volgers zijn mensen of bedrijven die op Social Media verbonden zijn met andere bedrijven door hen te ‘volgen’. De volger volgt als het ware accounts die hij/zij interessant vindt en op deze manier blijft de volger op de hoogte. Volgen doet men, afhankelijk van het platform, op verschillende manieren. Zie het voorbeeld hieronder:
- Facebook: liken pagina, volgen pagina
- Twitter: volgen, liken, delen
- LinkedIn: volgen, interessant vinden
- Instagram: volgen, liken
Waarom zijn volgers belangrijk?
Social Media volgers is een bekende term als het gaat over de online marketing. De volgers van een bedrijf zijn belangrijk, omdat er door social media een goede band kan ontstaan met de volgers. Op een gegeven moment ontstaat loyaliteit. Daarnaast zijn volgers belangrijk, omdat ze je potentiële klanten kunnen zijn. Uiteindelijk moeten volgers actieve supporters worden. Het krijgen van volgers is iets wat op moet worden gebouwd. Volgers moeten voorzien worden van de juiste content die zij daadwerkelijk willen zien en ook voor goede content geldt dat er tijd in moet worden gestoken.
Het krijgen van volgers
Wil je meer volgers krijgen? Dan is het natuurlijk belangrijk dat je de juiste content creëert waar je doelgroep behoeften aan heeft. Daarom is het belangrijk dat je als bedrijf ook up-to-date bent, zodat je bijvoorbeeld mee kan liften op de nieuwe trends.
Daarnaast is het belangrijk om de statistieken van een bedrijfspagina goed in de gaten te houden. Op deze manier kun je goed zien wat de daal- en piekuren zijn, zodat je weet wanneer het de beste tijd is om een bericht te plaatsen.
Wil je met een bericht meer bereik krijgen, dan kun je deze natuurlijk ook promoten. Hierbij kun je zelf de doelgroep bepalen.
Social media uitbesteden aan SocialLane
SocialLane is dé social media expert die bedrijven helpt met het op de juiste manier inzetten van social media. Wij zorgen voor regelmaat, zichtbaarheid, branding, advertenties en promoties, webcare en content creatie. Dit leidt tot meer business voor zowel B2C als B2B.
Als je kiest voor het uitbesteden van social media dan weet je zeker dat er regelmatig content wordt geplaatst en dat deze aansluit bij de tone of voice van het bedrijf. Je hebt geen omkijken meer naar je social media, de verschillende kanalen op social media worden op de juiste manier ingezet en marketing doelstellingen worden behaald.