5 Redenen om je te laten omscholen tot online marketeer!

SocialLane marketing team

 

Dit is het moment om online marketeer te worden

Bepaalde sectoren, zoals de reissector, zullen nog tijden last hebben van de coronacrisis. Werknemers in die branches zullen zich in de komende maanden moeten gaan omscholen om aan het werk te kunnen blijven. Dit wordt ook van harte gestimuleerd door de regering. Maar omscholen tot wat, denk je misschien. Wij hebben een goede suggestie: laat je omscholen tot online marketeer! Natuurlijk vinden wij online marketing het leukste vak dat er is, maar we hebben ook heel goede, objectieve redenen om je aan te raden om je te laten omscholen tot online marketeer. We zetten ze hieronder voor je op een rijtje.

1. Online marketing is hét vak van de toekomst

Er zijn een heleboel onzekerheden in deze tijd. We weten bijvoorbeeld nog niet hoe lang de coronacrisis zal voortduren, maar wat we wel weten is dat ons leven zich steeds meer online afspeelt en dit zal na de coronacrisis niet veel veranderen. Dit maakt online marketing belangrijker dan ooit voor bedrijven. Ieder bedrijf heeft iemand nodig die de online marketing kan oppakken en daar liggen kansen voor omscholing -> Nederland leert door!

Ondernemers hebben namelijk vaak niet genoeg kennis van online. Ze denken dat je er met één social-bericht per week wel bent, maar dat is natuurlijk niet het geval. Het is een volwaardig vak! Met een online-marketingopleiding kun je deze ondernemers helpen met de complexiteit en echt rendement voor ze halen.

Je laten omscholen tot online marketeer is een slimme en toekomstbestendige keuze. De verwachting is dat de vraag naar online marketeers de komende jaren alleen maar gaat toenemen. Nu zijn er al zeven keer zo veel vacatures voor online marketeers dan voor “gewone” marketeers. Als online marketeer zit je in ieder geval voor de komende jaren gebakken.

2. Je gaat werken in een dynamisch werkveld

Online marketing is volop in ontwikkeling, altijd. Vanaf het moment dat je begint met een opleiding online marketing blijf je leren. Of Google nu weer een update uitrolt om de zoekmachine nog beter te maken of dat de mogelijkheden voor Facebook Ads weer worden uitgebreid. Het werkveld staat nooit stil. En of je nu aan het werk bent voor het bedrijf waar je werkt of voor een klant bij een online-marketingbureau, er is altijd nog iets te verbeteren aan de online marketing. Lekker up-to-date blijven dus! Dat houd je scherp en zorgt ervoor dat je je geen minuut hoeft te vervelen.

3. Je ontwikkelt vele competenties

Het leuke van opleidingen is dat je niet alleen kennis opdoet, maar ook altijd nieuwe vaardigheden leert. En voor online marketing moet je beschikken over veel verschillende competenties, dus persoonlijke groei is gegarandeerd bij het volgen van een online-marketingopleiding. Zo is het voor online marketing belangrijk dat je strategisch kunt denken om een plan te maken voor de langere termijn en moet je de resultaten van campagnes kunnen analyseren om het de volgende keer nóg beter te doen. Ook het leggen van verbanden komt goed van pas, want de verschillende onderdelen van online marketing (SEO, SEA, social media) hangen ergens toch samen. En dit zijn pas enkele voorbeelden van belangrijke vaardigheden die je leert als je je laat omscholen tot online marketeer.

Dus zelfs als je over een paar jaar de online-marketingwereld weer verlaat (we zouden niet weten waarom je dat zou doen, maar stel je voor dat), dan kun je al je opgedane vaardigheden inzetten voor het werken in je oude of nieuwe branche.

4. Je kunt je creativiteit erin kwijt

Zoals gezegd draait online marketing voor een groot deel om strategie en data, maar de content en advertenties zelf vereisen de nodige creativiteit van de maker. Zo moeten de teksten voor blogs, social-mediaberichten en advertenties aanspreken en tot actie aanzetten. En bij het zien van de visuals die erbij zitten, moet de doelgroep in één oogopslag kunnen zien van welk bedrijf het afkomstig is én wat de boodschap is. Veel mensen beschikken over een aardige dosis creativiteit en willen dat ook graag kwijt in hun werk. Dus waarom niet omscholen tot online marketeer?

5. Online marketing leer je online

Het advies van de overheid is nog steeds om thuis te blijven als het niet noodzakelijk is om naar buiten te gaan. Je laten omscholen tot een praktijkberoep dat je niet op afstand kunt leren, is dus geen aanrader. Maar laat een opleiding tot online marketeer zich nu bij uitstek lenen om online te volgen. Alle aspecten van de online marketing die je leert in een online-marketingopleiding kun je direct online toepassen, dus meer dan een laptop met internetverbinding heb je niet nodig! Als je de online-marketingopleiding via de Dutch Marketing Academy volgt, dan wordt krijg je bovendien coaching van ervaren marketeers die als geen ander weten hoe ze moeten omgaan met bijvoorbeeld Zoom. Dus dat staat een goede begeleiding (op afstand) absoluut niet in de weg