Haags ondernemersontbijt is trending

Writing

Haags ondernemersontbijt is trending

Op 30 september 2015 hebben wij met SocialLane tijdens het Ondernemersplein de webcare van het Haags ondernemersontbijt en de uitreiking van de Zilveren Ooievaar verzorgd. En dat was niet zomaar wat.

Een week van te voren hebben we via het Twitter account van het OndernemersPortaal (@opdenhaag) het event onder de aandacht gebracht. We hebben o.a. de hashtag #oodenhaag gepromoot, de genomineerde uitgelicht en aangekondigd dat we een live stream zouden uitzenden. Zodat de mensen die er niet waren toch konden meekijken met het event.

Tijdens het event hielden wij voor de organisatie alle social media berichten bij (webcare) en presenteerde dit via een prachtig Social Dashboard. Op dit dashboard toonde we o.a. de foto’s die men maakte en was de hashtag duidelijk te zien waardoor mensen werden aangespoord om mee te praten via Twitter.

Sociallane Social Dashboard Zilveren Ooievaar 1
Sociallane Social Dashboard Zilveren Ooievaar

 

Extra dimensie met Live Stream reporter

Uiteraard was dat niet alles. Op het evenement was onze reporter aanwezig. Met z’n iphone en microfoon in de hand maakte hij opnames van het event welke direct te zien waren op het Twitter account van de organisatie. Zo was onder andere de uitreiking van de Zilveren Ooievaar live te zien en kon hij direct de voorzitter van de jury wethouder Karsten Klein vragen naar zijn indruk. Het ondernemersontbijt kon daardoor live worden gevolgd waardoor velen, ook niet aanwezigen, een mooie indruk kregen van het event. En het heeft gezorgd voor de nodige externe exposure. Achteraf bleken 504 mensen meegekeken te hebben via Periscope.

 

Uitreiking Zilveren Ooievaar

https://player.vimeo.com/video/141911445

Wethouder Klein op ondernemersontbijt

https://player.vimeo.com/video/141905337

Een groot succes voor een mooi event

De aanwezigheid op social media heeft mooie resultaten opgeleverd. De hashtag #oodenhaag was tijdens het event zelfs trending topic in Nederland (zie afbeelding). Naderhand hebben we het online verkeer geanalyseerd en zagen we dat we tussen 8.00 en 10.00 een aardige piek aan berichten verkeer hebben gerealiseerd. Tussen 06.00 en 12.00 heeft dit zelfs geresulteerd in een bereik van 555.016 vertoningen. Al met al veel externe zichtbaarheid voor het event. Achteraf was natuurlijk Secrid de grote winnaar want zij mochten de Zilveren Ooievaar in ontvangst nemen. GEFELICITEERD!

4ddf2ff0 B753 46de 8840 Abb52ebe19c5 Img 9671 Kl
2015 10 12 1417
Bereik Zilveren Ooievaar
Bereik Zilveren Ooievaar