Conversieoptimalisatie is het verbeteren van de salesfunnel van de website met als doel het verhogen van de conversieratio van bezoeker naar een gewenst resultaat, zoals een lead of aankoop. Conversieratio zijn het aantal bezoekers dat een gewenst doel heeft vervuld in verhouding tot het totaalaantal bezoekers. Het ‘triggeren’ van bezoekers op een website speelt een rol bij de conversieoptimalisatie.
Optimalisatie
Optimalisatie is het verbeteren van de resultaten; het tot het hoogste effect brengen. Wanneer resultaten gemeten kunnen worden, dan kunnen deze ook verbeterd worden. Zoals we wel vaker zeggen: meten is weten. Het is hierbij belangrijk om het gedrag van de websitebezoeker te onderzoeken. Dit kan bijvoorbeeld weer gebruikt worden om de performance van een website te meten.
Formule
De formule van conversieratio is:
het aantal conversies / aantal bezoekers x 100%.
Hoe hoger de conversieratio, hoe meer omzet er wordt gegenereerd.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag