Een meta-description is een korte beschrijving van de inhoud van een pagina in Google. In de zoekresultaten in Google verschijnt altijd de titelpagina, een url en een korte omschrijving. Deze korte omschrijving is dus de meta-omschrijving en hierin staat in het kort omschreven wat internetbezoekers kunnen vinden op de pagina waar het resultaat naar doorverwijst. Als dit goed is geoptimaliseerd, dan verschijnt een website hoger in Google. Een meta-description is namelijk zichtbaar voor zoekmachines, maar is slechts een kleine greep uit alle onderdelen die invloed hebben op de rankings van jouw organische zoekresultaten.
Voorbeeld
In WordPress kan een meta-description met de Yoast SEO plugin heel makkelijk worden toegevoegd. Het is belangrijk dat de meta-description het woord bevat waar een webpagina op gevonden wilt worden. Ook moeten meta-descriptions zo aantrekkelijk mogelijk geschreven worden, zodat bezoekers ‘getriggerd’ worden om op de website te klikken.
Waarom is de meta-description belangrijk?
De internetters van tegenwoordig zijn luier geworden en willen meteen goede en nuttige resultaten aan de hand van hun zoekopdrachten zien. De meeste bezoekers op internet lezen geen lappen tekst meer, maar ‘scannen’ tekst snel.
Een Google-gebruiker zoekt in het algemeen met 3 redenen:
1. De gebruiker is op zoek naar informatie;
2. Gebruikers zijn op zoek naar antwoorden op vragen of problemen;
3. De zoeker wil een bepaalde actie uitvoeren;
Al met al is het belangrijk dat de meta-description de zoekopdracht laat overeenkomen met wat bezoekers kunnen verwachten op een website. Dit zorgt ervoor dat een website sneller opvalt tussen alle zoekresultaten van concurrenten.
ONLINE MARKETING BUREAU
SocialLane is een no-nonsense online marketingbureau waar enthousiaste mensen dagelijks de digitale wegen afstruinen voor jouw bedrijf. Met concrete resultaten die bijdragen aan de groei van je business.
Kennis maken?
Bezoekadres
Hellingweg 98K
2583 WH Den Haag